تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769451
شناسه : 3769451
تاریخ :
مردم بشاگرد با وجود بارندگی‌های مکرر از بی‌آبی رنج می‌برند اقتصاد ایران: بندرعباس-امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: شهرستان بشاگرد یکی از شهرستانهای کم برخوردار کشور است که در تمام فصول بارندگی دارد اما مردم در بی‌آبی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن غلامی در جمع مدیران شهرستان بشاگرد که با حضور نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به عدالت در تقسیمات منابع برای این شهرستان کم‌برخوردار تأکید کرد و اظهار کرد: در سفر شهید جمهور به شهرستان بشاگرد ۲۲ مصوبه برای توسعه شهرستان بشاگرد ابلاغ شد که یکی از این مصوبه‌ها احداث راهدارخانه و تجهیز آن بود.

وی افزود: پس از آن در چند نقطه از شهرستان این راهدارخانه‌ها احداث شد که اگر در تجهیز آن‌ها تسریع شود می‌توان در حوزه راه‌های این شهرستان اقدام اساسی کرد.

امام‌جمعه شهرستان بشاگرد از نماینده مردم شرق هرمزگان خواست تا این موضوع را به‌صورت جدی از وزارت‌خانه و مسؤولان مطالبه کند.

وی عنوان کرد: اگر این اقدام عملی شود می‌تواند رضایت‌مندی خاصی را در بین مردم به وجود آورد و هدیه‌ای برای مردم این شهرستان از سوی نماینده به ارمغان می‌آورد.

غلامی با بیان اینکه شهرستان بشاگرد در همه حوزه‌ها از نظر توسعه‌ای دچار عقب‌ماندگی‌هایی است که باید جبران و حمایت شود گفت: شهرستان بشاگرد در حوزه توسعه عمران شهری بهداشت و آموزش و راه و محروم واقع شده است که توجه به زیرساخت‌های این حوزه مهم‌ترین دغدغه مسئولان می‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های بزرگ و تأثیرگذار آبخیزداری در مناطق مختلف این شهرستان در تأمین آب و توسعه کشاورزی مفید و تأثیرگذار است ابراز داشت: بشاگرد ظرفیت خوبی برای ایجاد طرح‌های آبخیزداری دارد که با جذب اعتبار و منابع لازم می‌توان اقدامات خوبی را در مناطق مختلف شهرستان ایجاد کرد.

امام‌جمعه شهرستان بشاگرد گفت: این شهرستان که یک منطقه چهارفصل است در همه فصول آن بارندگی وجود دارد که می‌توان برای کنترل این آب‌های سطحی و روان آب‌ها می‌توان با احداث سدهای کوچک و بزرگ کار بزرگی را انجام داد.

غلامی افزود: بشاگرد به علت پراکندگی گسترده نیاز به توجه بیشتری دارد اما گاهی اوقات صدای بی‌آبی با توجه به اینکه این شهرستان در همه فصول بارش بارندگی دارد و آبدار است شنیده می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان بشاگرد خاطرنشان کرد: در سفر دوم شهید جمهور به استان هرمزگان وبا حضور وزیر آموزش و پرورش در این شهرستان وعده ساخت چند فضای آموزشی شبانه‌روزی داده شده که نیازمند پیگیری دارد تا این مصوبات دولت انجام شود.

وی احداث فضاهای آموزشی خوابگاهی برای دختران و پسران در مناطق مختلف شهرستان را ضروری دانست گفت: دانش‌آموزان مستعد متوسطه دختر و پسر در برخی از نقاط شهرستان به علت نبود فضای آموزشی از ادامه تحصیل خودداری می‌کنند.