تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769445
شناسه : 3769445
تاریخ :
مشهدالرضا مامن رهایی از فتنه ها و عذاب های آخرالزمان اقتصاد ایران: اراک- پژوهشگر مذهبی و فرهنگی استان مرکزی گفت: برای ایمنی از فتنه و عذاب های آخرالزمان ، باید به مشهد الرضا روی آوریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام غلامرضا شاه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) یک نعمت بزرگ الهی برای ایران است و وجود ایشان در این سرزمین و هجرت از مدینه تا خراسان و این مسیر در واقع دستوری از جانب خداوند است، اظهار کرد: قدمگاه هایی که در ایران شاهد هستیم در واقع مسیر حرکتی حضرت رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) در طول مسیر هجرت خود در نقاطی حضور داشتند، سخنرانی کردند و حتی در منطقه سوق العرب (بازار عرب‌ها) که اهواز فعلی محسوب می‌شود نیز ایراد سخنرانی داشتند و به سمت صحرایی رو کردند که امروز این صحرای شلمچه است و گفتند، روزگاری مردمانی در این منطقه که در زمان حضور پیامبر اسلام (ص) و هیچیک از امامان حضور نداشتند و در زمان غیبت و به تبعیت از رهبر خود مقاومت می‌کنند و پای دین اسلام ایستادگی خواهند داشت که همان شهدای شلمچه هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به مسیر حرکت و هجرت امام رضا (ع) از یزد تا نیشابور، گفت: اوج حرکت ایشان و سخنان با حدیث سلسله الذهب در نیشابور اتفاق افتاد، در این منطقه ۱۲ هزار کاتب حضور داشتند و اکثر مردم حاضر در سخنرانی امام رضا (ع) اهل تسنن بودند و برای پی بردن به راز این حدیث باید از انتها به ابتدای حدیث را معنا کنیم.

شاه حسینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آخرالزمان از فتنه‌ها و عذاب‌ها در امان باشیم، باید به این سرزمین رو آوریم.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که افراد برای هر اتفاق مهم زندگی خود به سمت مشهد و آغوش امام رضا (ع) پناه می‌برند و بارها اعلام شده است که ثواب زیارت امام رضا (ع) از زیارت امام حسین (ع) بالاتر است چراکه امام حسین (ع) را همه افراد و اقشار، پنج امامی‌ها، هفت امامی را زیارت می‌کنند اما کسانی به زیارت امام رضا (ع) می‌روند به ۱۲ امام معصوم اعتقاد دارند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه بارها معجزاتی از حضرت رضا (ع) دیده‌ایم که حتی افراد غیرمسلمان هم به زیارت ایشان می آیند، گفت: از نظر امام رضا (ع) راز داری، مدارا با مردم و صبر بر گرفتاری‌ها از شاخص‌های مؤمنان واقعی است و نباید در مقابل مشکلات ایمان خود را از دست داد چرا که خداوند می‌خواهد امر بهتری را برای ما مقدر کند.