تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769429
شناسه : 3769429
تاریخ :
برگزاری پنجمین جشنواره مبل و منبت در ملایر اقتصاد ایران: همدان- رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر از پنجمین جشنواره مبل و منبت در این شهرستان خبرداد و گفت: این جشنواره از ۱۵ شهریور تا ۱۵مهر ماه ادامه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، یدالله کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در سال ۱۳۹۶ عنوان شهر جهانی مبل و منبت را کسب کرده است، اظهار کرد: ما از آن تاکنون نهایت تلاش خود را برای حفظ این جایگاه کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر با اشاره اینکه تا کنون چهار جشنواره ملی مبل و منبت در ملایر برگزار شده است، از برگزاری پنجمین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر خبر داد و افزود: این جشنواره از ۱۵ شهریور ماه در ملایر برگزار و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های شهرستان ملایر در حوزه مبل و منبت قابل توجه است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقطه عطفی برای رونق اقتصادی منطقه و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان ملایر و شهر جهانی مبلمان منبت به اقصی نقاط کشور است.

کریمی فزود: تجربیات حاصل طی چهار دوره برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت باعث شده است در جشنواره پنجم به پختگی لازم برسیم و جرایم بازدارنده‌ای از طرف تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و دادستانی برای متخلفان در زمینه عرضه و فروش مبلمان در نظر گرفته شده است و قطعاً واحد متخلف ۱۰ برابر میزان تخلف، جریمه شده و حتی تا به سمت ابطال جواز و پلمب واحد نیز پیش می‌رویم.

وی از افتتاحیه جشنواره ۱۸ شهریور ماه ساعت ۶ عصر در پارک سیفیه ملایر خبر داد و تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره در ۱۳ مهر ماه برگزا. خواهد شد.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با بیان اینکه در زمان برگزاری این جشنواره ۱۳ تا ۱۴ جشنواره دیگر در سطح شهرستان ملایر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره‌ها شامل جشنواره فرش ازندریان، شوریجات سامن، گردو و بادام علی آباد و....است.

وی با بیان اینکه در حین برگزاری جشنواه جشن‌هایی را در پارک سیفیه برگزار خواهد شد، گفت: سه جشن بزرگ نیز به همت شهرک صنعتی حاجی آباد، بازار مبل ملایر و فعالان صنعت مبلمان در خیابان کارخانه قند برگزار می‌شود.

کریمی اضافه کرد: هدف ما از برگزاری جشنواره شور و شعف در سطح شهرستان و ایجاد نشاط بین مردم است و امیدواریم آورده خوبی نیز برای فعالان و هنرمندان مبل و منبت شهرستان داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره بازار بزرگ مبلمان ملایر با بیان اینکه پنج کمیته تخصصی اسکان، تبلیغات، نظارت بر اماکن و فروشگاه‌ها، فضای مجازی و اطلاع رسانی در این راستا شکل گرفته است، گفت: در این جشنواره چهار منطقه ویژه برای عرضه و فروش مبلمان منبت در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری ادارات و نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالین حوزه مبلمان منبت، تصریح کرد: امسال تلاش کرده‌ایم در بحث ارتقای کیفیت به طور جدی وارد عمل بشویم.

کریمی با تاکید بر اینکه واحد بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه درودگران مبل منبت در طی یک ماه برگزاری جشنواره از تمام واحدهای صنفی و نمایشگاه‌های مبل منبت بازدید دارند، گفت: در طی برگزاری جشنواره بازرسی اتحادیه شبانه روز فعال است و کیفیت محصولات تولیدی را کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: در مقابل درب همه نمایشگاه‌ها و واحدهای عرضه کننده مبلمان، تلفن مخصوص هیئت بازرسی نصب شده و شکایات از طرف خریداران پیگیری می‌شود.

کریمی با بیان اینکه ۱۰ بیلبورد در همدان در بحث تبلیغات نصب خواهد شد از اهدای وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد در قالب کالا کارت در سراسر کشور برای خرید مبلمان خبر داد و افزود: این فرصت استثنایی از طرف یکی از بانک‌های عامل فراهم شده است.

وی یادآور شد: همه ملت ایران در هر شهری که هستند می‌توانند برای دریافت این وام به این شعبه بانک در شهر خود مراجعه کنند و پس از سفر به ملایر مبلمان منبت خود را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر ابراز داشت: همه زیرساخت‌های لازم برای اسکان مسافرین و خریداران و گردشگران به همت میراث فرهنگی فراهم شده است و تلاش می‌کنیم طی این یک ماه هتل‌ها، سوئیت‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز بوم گردی برای اسکان مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با تاکید بر اینکه تبلیغات خوب، جزو لاینفک رشد اقتصادی و فروش خوب در جشنواره‌ها محسوب می‌شود، گفت: یک تیزر کاملاً حرفه‌ای توسط یکی از شرکت‌های تراز اول ایران تهیه شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۱۵ روز قبل از شروع جشنواره این تیزر از تمام شبکه‌های رسانه ملی در حال پخش است و با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ هزار ثانیه تبلیغات رایگان در قالب ۵۰۰ مورد پخش تلویزیونی تیزر به مناسبت جشنواره ملی مبلمان منبت برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

کریمی همچنین از فضاسازی شهر و برپایی بنرهای مخصوص تبلیغات جشنواره پنجم مبلمان منبت در ورودی‌های شهر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح و نصب آدرس‌های مراکز فروش در میادین و ورودی‌های شهر به همت کمیته تبلیغات شهرداری خبر داد.

کریمی تاکید کرد: در حال حاضر این هنر صنعت در شهرستان ملایر برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۳۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد تولید مبلمان کشور در شهرستان ملایر تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر ۶ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در سطح شهرستان فعال هستند و ۶۰ درصد فعالین این حوزه از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

کریمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ بانوی بدسرپرست و یا سرپرست خانوار و یا بانوان منبت کار ملایر در این حوزه اشتغال دارند، تصریح کرد: می‌توان گفت بخش عظیمی از حوزه اشتغال شهرستان ملایر در حوزه مبل ومنبت است.

وی به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ واحد تخصصی رنگ کاری و ۹۰۰ کارگاه رویه کوبی در سطح شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: به علت گرانی مواد اولیه، قیمت مبلمان نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده اما با وجود همه این مسائل تلاش کرده‌ایم طی سال‌های اخیر چرخ این صنعت بچرخد و هیچ واحد صنعتی تعطیل نشود.

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر با بیان اینکه ما با سازمان جهانی صنایع دستی در یونسکو ارتباط تنگاتنگی داریم تصریح کرد: سالانه تمامی اقدامات و جشنواره‌های برگزار شده در حوزه مبلمان منبت مستندسازی می‌شود و توسط وزارت میراث فرهنگی به سازمان جهانی یونسکو ارائه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مبلمان منبت ملایر به کشورهای اوراسیا، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و چند کشور اروپایی صادر می‌شود.

کریمی بیان کرد: مبلمان منبت ویژگی خاصی که دارد این است که ما کالای خام را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم و در قبالش یک کالای کاملاً لوکس با ارزش افزوده بالا را صادر می‌کنیم و برای هموارکردن مسیر صادرات توسط دولت هستیم.

وی با بیان اینکه گرانی مواد اولیه، نوسانات بازار ارز، تحریم‌ها، و ضعف در حوزه تبلیغات در عرصه جهانی را از جمله مشکلات حوزه مبلمان منبت ملایر است افزود: در حوزه صادرات و فروش هر محصولی، قطعاً تبلیغات خوب، ارائه کالای با کیفیت و برخورد خوب با مشتری حرف اول را می‌زند.