تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3769422
شناسه : 3769422
تاریخ :
آیا حجاب اولویت مسائل نظام است؟ اقتصاد ایران: حجت‌الاسلام قنبریان معتقد است: علی‌رغم اعتراض برخی که می‌گویند " آیا در شریعت چیزی مهمتر از حجاب وجود ندارد؟" مسئله امروزِ حجاب به مثابه ماجرای تنباکو در زمان میرزای شیرازی در اولویت مسائل دین و نوک پیکان مبارزه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام قنبریان استاد حوزه و دانشگاه در بیان اهمیت حجاب در مقتضیات زمانی و مکانی کنونی، این حکم شرعی را با مسئله تنباکو در زمان میرزای شیرازی مقایسه کرد و گفت: موضوع حجاب در زمان کنونی برای یک عده به یک معمای پیچیده‌ تبدیل شدهو دائم از سوی برخی این قبیل سوال‌ مطرح می‌شود که "آیا در شریعت چیزی مهمتر از حجاب وجود ندارد؟" حرف من این است کهمگر در زمان میرزای شیرازی هیچ چیزی مهمتر از تنباکو نبود؟ به عنوان مثال آیا ربا مهمتر از تنباکو نبود؟ تنباکو حلال بود اما در یک شرایطی در نظام اسلامی تبدیل به مسئله اصلی و نوک پیکان مبارزه شد. به مسئله حجاب نیز باید با همین نگاه نگریست. امروز اصلی‌ترین جنگ با خدا برهنگی است.

آیا باید چراغ دست بگیریم و دنبال مبانی حجاب در آیات و روایات بگردیم؟

وی با بیان مخالفت خود با رویه افرادی که در دو سال اخیر به تکاپو افتاده‌اند و به دنبال یافتن مبانی حجاب، قرآن را زیر و رو می‌کنند، گفت: بعضی عزیزان مدام قرآن را زیر و رو می‌کنند که ببینند حجاب از کجا آمده! در این دو سال دائم از ما سوال می‌کردند آیا درسیره پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) تأکیدی بر حجاب وجود داشته است؟ بله این مسائل را داشتیم و اتفاقاً پاسخ هم دادیم ولی من با کل این بازی مخالف هستم. مگر قرار است فقط قرآن را بررسی کنیم؟ باید فهمید که در برابر تمدنی قرار داریم که پیشران فرهنگی‌اش برهنگی است. پیشران اقتصادی آن سرمایه‌داری و پیشران سیاسی آن آزادی‌های سیاسی است. برهنگی در خود این تمدن هم به مراتب بیشتر از گذشته شده است.50 سال پیش زنانِ اروپایی هم به اندازه زنان امروز تهران حجاب داشته‌اند اما الآن حجاب ندارند.

.

حقیقت مثل روز روشن است!

این استاد حوزه و دانشگاه در بیان پیامدهای بی‌حجابی در غرب عنوان کرد: برداشتن حجاب در غرب به افزایش فحشا و کاهش حلال‌زادگی منجر شده است؛ موضوعاتی که خودشان نیز به آن اذعان دارند. به جای خانواده، انواع دگرباشی‌ها آمده است. سنگر اولِ همه این تغییرات برداشتن یک لچک بود که وقتی برداشته شد جلوه فروشی بیشتر شد. جلوه فروشی که بیشتر شد حریم خانواده تضعیف شد. حریم خانواده که تضعیف شد روابط خارج از چارچوب خانواده زیاد شد. جریان ال جی بی تی ها را راه انداختند و به همه این روابط نامتعارف و دگرباشی‌ها عنوان خانواده الصاق کردند.

برهنگی؛ پیشران فرهنگی تمدن غربی

حجت‌الاسلام قنبریان بابیان اینکه با یک فرهنگ مهاجم روبه رو هستیم که بشریت را نشانه گرفته تا نابود کند، گفت: ما در حال حاضر با تمدنی روبرو هستیم که تلاش دارد تا پیشران‌های خود را به زور تبلیغات و پول بر ما تحمیل کند، حتی اگر نیاز باشد یک دهه روی برداشتن روسری از سر زنان ما کار می‌کنند. امروز می‌گویند که ربا جنگ با خداست، اما به نظر من، اصلی‌ترین جنگ با خدا در این زمان، برهنگی است. این فرهنگ مهاجم قصد دارد بشر را نشانه بگیرد و نابود کند.

بی حجابی؛ حرام شرعی و سیاسی

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بی‌حجابی را در این شرایط، حرام سیاسی اعلام کرده‌اند. این وضعیت را می‌توان با فتوای میرزا شیرازی مقایسه کرد که تنباکو را حرام اعلام کرد، با این تفاوت که تنباکو حلال بود و حرام شد اما بی‌حجابی فی‌نفسه حرام است و در این شرایط حرام موکد و سیاسی است.

قنبریان خاطرنشان کرد: البته در مورد روش‌های برخورد با این مسئله، من شدیداً نقد دارم. تحقق این حلال و واجب با روش‌هایی که تا الآن رفتیم و می‌رویم درست شدنی نیست و نیازمند تجدیدنظر و کامل شدن است. البته همیشه عده‌ای قلیل باقی می‌مانند که باید از طریق دستگاه قضایی با آنها برخورد شود. اما اکنون، تنها راهکار موجود، استفاده از نیروهای پلیس است؛ در حالی که نمی‌توان کل دختران کشور را با این روش‌ها کنترل کرد.

انتهای پیام/