تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769362
شناسه : 3769362
تاریخ :
حیات سیاسی امام رضا (ع) مکتب معرفتی و دینی است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حیات سیاسی امام رضا (ع) مملو از معارف دینی و مکتب بزرگ دینی و الهی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تسلیت ایام شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) اظهار کرد: مؤلفه‌های سیاست ورزی در سیره امام رضا (ع) همگی بر پایه علوم معرفتی و شناخت عمیق آن حضرت از مبانی الهی است.

وی اصل امامت را یکی از اصیل‌ترین مبانی اعتقادی شیعه دانست و خاطرنشان کرد: اصل امامت پایه‌های اصلی اندیشه سیاسی شیعیان را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل است که راهبری جامعه براساس دیدگاه‌ها و نگرش‌های ائمه معصوم برای رسیدن به سعادتمندی فردی و جامعه همواره در ادبیات شیعیان جایگاهی عظیم دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه احاطه امام رضا (ع) به علوم روز حکام ظالم آن زمان را به استیصال کشانده بود، تصریح کرد: علم دینی و معرفتی امام رضا (ع) ریشه در اندیشه‌های الهی آن حضرت داشت و پرواضح است که این چشمه زلال علوم معرفتی وقتی به سرچشمه الهی متصل شود هیچ نیرویی را یارای مقابله با آن نیست.

حجت الاسلام جعفرزاده دوران امامت امام رضا (ع) را از دوره‌های حساس تاریخ سیاسی شیعه برشمرد و بیان کرد: طی سال‌های مقابله با حکومت‌های وقت و تلاش برای به دست گرفتن قدرت ایشان در موقعیتی قرار گرفتند که خلیفه حکم خلافت و ولایت عهدی را به امام پیشنهاد کردند و این نشان می‌دهد مواضع امام رضا (ع) در مقابل این اندیشه‌های سیاسی حاکم در جامعه تا چه اندازه ارزشمند و حاوی درس‌های ارزشمندی در حوزه تفکر سیاسی شیعه است.

وی با تسلیت شهادت امام هشتم شیعیان حضور بارگاه مقدس ایشان را در خاک ایران نعمتی لایزال و ارزشمند برای کل ایرانیان دانست و افزود: وجود ارزشمند ایشان در جغرافیای ایران سرشار از برکت معنوی و مذهبی برای ملت ماست.