تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769344
شناسه : 3769344
تاریخ :
زد و بندهای سیاسی عامل عقب ماندگی گیلان است اقتصاد ایران: رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زد و بندهای سیاسی عامل عقب ماندگی استان است، گفت: مسئولا و نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رسول فلاحتی در یادواره شهدای والامقام بقعه آقا سیدشریف شهرستان رشت، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هشتم، امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: همه ما مفتخریم که بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام در کشور قرار دارد.

وی با ذکر احادیثی از امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: هیچ چیز بهتر از اخلاق خوش در زندگی نیست زیرا، اخلاق خوش موجب آرامش روح و روان در زندگی انسان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه از منظر امام رضا علیه السلام، قناعت، بهترین ثروت برای انسان محسوب می‌شود؛ ادامه داد: انسان‌هایی که در زندگی قناعت پیشه می‌کنند؛ همیشه در آسودگی به سر می‌برند و هرگز دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کنند، اما افرادی که تدبیر لازم برای زندگی را ندارند؛ همیشه دست نیاز به سوی دیگران دراز می‌کنند؛ که پسندیده نیست.

وی با اشاره به حدیث دیگری از امام رضا علیه السلام، ابراز داشت: هیچ جهلی مانند خودبینی به انسان ضرر نمی‌رساند و انسان باید از غرور و خودپسندی بپرهیزد.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مردم از افراد مغرور و خودبین بیزار هستند؛ افزود: انسان نباید با داشته‌های خود به دیگران فخر بفروشد.

امام جمعه رشت، با قدردانی از مردم آقا سید شریف پیرامون برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: قطعاً فرهنگ غنی پاسداشت شهدا به نسل‌های آینده انتقال پیدا خواهد کرد.

مبارزه با فساد نیز از دیگر راهکارهای اصلاح جامعه است

نماینده ولی فقیه در گیلان، داشتن ایمان و عمل صالح را طبق آیات نورانی قرآن کریم یکی از رموز اصلاح در جامعه عنوان کرد و گفت: ایمان و عمل صالح از یکدیگر جدا نیستند و افرادی که با ایمانند عمل صالح نیز دارند؛ زیرا داشتن ایمان موجب صلاح جامعه است.

امام جمعه رشت، دعوت به حق را از دیگر راهکارهای اصلاح در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر ما انسان‌ها یکدیگر را به خوبی و نیکی دعوت کنیم به سلامت جامعه کمک کرده‌ایم.

به گفته وی، مبارزه با فساد نیز از دیگر راهکارهای اصلاح جامعه است که باید از مسئولان مطالبه کرد.

امام جمعه رشت، ایثار و گذشت را از دیگر راهکارهای اصلاح امور جامعه معرفی کرد و گفت: امروز بر سر سفره خانواده‌های نشستیم که جوانانشان را تقدیم آرمان‌های انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدای خود هستیم؛ اظهار کرد: امروز صهیونیست‌ها از جمهوری اسلامی ایران در هراسند و خواب راحت ندارند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی به یمن خون شهدایمان حتی یک وجب خاک از کشور جدا نشد؛ تصریح کرد: در زمان پهلوی، استان بحرین از ایران جدا و به انگلیسی‌ها تحویل داده شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها نشان قدردانی از شهدای گرانقدر مان است؛ افزود: یادواره‌های شهدا به ما یادآوری می‌کند که همیشه در مسیر شهیدان باشیم و هرگز راه آنها را گم نکنیم.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی از مسئولان در رسیدگی به بخش‌های مختلف استان، ادامه داد: مسئولان به ویژه نمایندگان زد و بندهای سیاسی را کنار بگذارند و در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.

به گفته وی، زد و بندهای سیاسی عامل عقب ماندگی استان گیلان شده است، ادامه داد: برای رسیدن به تمدن اسلامی به مسئولان خدمتگزار نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن خوشامدگویی به مسافرانی که وارد استان می‌شوند، اظهار داشت: مسافران شئون فرهنگی و زیست محیطی گیلان را رعایت کنند.