تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3769334
شناسه : 3769334
تاریخ :
نقشه جامع علمی سلامت کشور تدوین شود اقتصاد ایران: رییس فرهنگستان علوم پزشکی، در نامه‌ای به رییس جمهوری، خواستار تدوین نقشه جامع علمی سلامت کشور شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل فرهنگستان علوم پزشکی، سیدعلیرضا مرندی طی نامه‌ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، بر لزوم توجه ویژه به امر سلامت تاکید کرد و تدوین و نشر نقشه جامع علمی سلامت کشور را خواستار شد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه خود آورده است: متأسفانه در نقشه جامع علمی موجود؛ "سلامت" مورد کم توجهی قرار گرفته است و با توجه به اینکه بخش مهمی از آموزش عالی کشور مربوط به آموزش علوم سلامت است و با توجه به دستاورد ارزشمند ادغام آموزش و پژوهش پزشکی در مراقبت‌ها و خدمات سلامت و اینکه این دو مهم جز جدایی ناپذیر و پیوسته آموزش عالی سلامت است و با دیگر رشته‌های خارج از حوزه سلامت متفاوت است؛ لذا بسیاری از راهبردهای کلان مرتبط با سلامت در نقشه جامع علمی فعلی دیده نشده و شاید قابل تجمیع با نقشه جامع علمی موجود نباشد.

مرندی در این نامه با توجه به اهمیت موضوع سلامت، به تهیه، تدوین و نشر " نقشه جامع علمی سلامت کشور" یعنی نقشه‌ای کاملاً جداگانه از نقشه جامع علمی کشور تاکید کرده است.