تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769313
شناسه : 3769313
تاریخ :
پایان عملیات ۶ روزه مقابله با آلودگی نفتی در غرب جزیره خارگ اقتصاد ایران: بوشهر - معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور مشترک تیم مقابله با آلودگی عملیات ۶ روزه مقابله با آلودگی نفتی در غرب جزیره خارگ با کنترل منبع آلودگی پایان یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اطلاعات دریافتی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی، پس از پایش هوایی منطقه توسط بالگرد، لکه نفتی در محدوده جزیره خارگ رؤیت شد.

وی بیان کرد: در ادامه با حضور شناورهای دریا پاک و ناجی ۹ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و ۲ شناور شرکت نفت فلات قاره، عملیات مقابله با آلودگی نفتی آغاز شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به تداوم نشت نفت از خط لوله، شناور غواصی نیز در منطقه حضور پیدا کرد تا نسبت به ترمیم خط لوله اقدام کند.

حاجی رضایی ادامه داد: با توجه به وقوع آلودگی نفتی در پنج مایلی جزیره خارگ به صورت ناپیوسته، پاشش مواد امحاءکننده در چندین نوبت توسط شناور دریا پاک اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد.

وی گفت: در ادامه عملیات نیز لکه‌های نفتی در سواحل پارک ساحلی، اسکله ماهیگیری و پتروشیمی جزیره خارگ مشاهده شد که با حضور نیروهای شرکت نفت فلات قاره نسبت به پاک‌سازی آن اقدام گردید.

حاجی رضایی اظهار کرد: بخشی از این آلودگی در یکی دو روز گذشته در محدوده سواحل شمالی استان بوشهر مشاهده شده که با حضور نیروهای مربوطه و همچنین سمن‌های زیست‌محیطی نسبت به پاک‌سازی آن اقدام و همچنین نسبت به کلمپ گذاری محل نشت آلودگی نفتی اقدام شده است.

وی تاکید کرد: خلیج فارس کانون میدان‌های نفتی کشور است که به تناسب این شرایط، سالانه در چندین مورد با نشت نفت از خطوط انتقال نسبت به انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی اقدام می‌شود.

حاجی رضایی اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با برخورداری از شناور دریا پاک به عنوان تخصصی‌ترین شناور مقابله با آلودگی‌های دریایی از دستگاه‌های پیشگام در این حوزه است.

وی افزود: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی، انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی با در پیش گرفتن رویکردهای پیشگیرانه از آلودگی دریا به مواد نفتی جلوگیری کنند.