تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3769254
شناسه : 3769254
تاریخ :
موضع گیری خصمانه وزارت دادگستری آمریکا علیه السنوار اقتصاد ایران: وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جنایی علیه رهبران ارشد حماس، از جمله یحیی السنوار، رهبر این جنبش، اعلام کرد و مدعی رهبری آنها در تلاش برای کشتن غیرنظامیان و نابودی اسرائیل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جنایی علیه رهبران ارشد حماس، از جمله یحیی السنوار، رهبر این جنبش، اعلام کرد و مدعی رهبری آنها در تلاش برای کشتن غیرنظامیان و نابودی اسرائیل شد.

این اتهامات به خاطر عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته زده شده است.

اسامی که وزارت دادگستری آمریکا اتهامات ناروا به آنها زده است، عبارتند از؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سابق حماس که در تهران در ۳۱ جولای گذشته ترور شد، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی کنونی حماس، محمد الضیف فرمانده گردانهای قسام و معاون او مروان عیسی و نیز خالد مشعل رئیس حماس درخارج و علی برکه از رهبران حماس.

مریک گارلند وزیر دادگستری آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: همانطور که در دادخواست ما اعلام شده، متهمان که مسلح به سلاح، حمایت سیاسی و بودجه دولت ایران و حمایت حزب‌الله هستند، تلاش‌های حماس را برای نابودی اسرائیل و کشتار غیرنظامیان در حمایت از این هدف رهبری کرده‌اند.