تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3769246
شناسه : 3769246
تاریخ :
مرمت جان تازه به پل‌شکسته روستای خسرو آباد می‌بخشد اقتصاد ایران: همدان-رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسدآباد از آغاز مرمت پل شکسته روستای خسرو آباد شهرستان اسداباد با اعتبار ۴۶۰ میلیون تومان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران اکبری شایگان، اظهار کرد: مرمت پل شکسته روستای خسرو آباد شهرستان اسداباد با اعتبار بالغ بر ۴۶۰ میلیون تومان شامل بندکشی، اصلاح و تعویض آجرهای فرسوده، کف سازی، اصلاح و مرمت ترک و شکست‌های قدیمی پل، اصلاح ورودی پل (راه بند خوروهای سنگین) انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسدآباد افزود: پل شکسته خسروآباد مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان اسدآباد، بخش مرکزی، روستای خسروآباد در مسیر بزرگراه کربلا و جاده اسدآباد-کنگاور واقع شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اثر که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و جزو مکان‌های دیدنی اسدآباد به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسدآباد افزود: این پل بر روی رودخانه قره چای با چهار طاق بنا شده و جنس بنا آجری است و برای ساخت آن از ملات ساروج استفاده شده است.