تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3769190
شناسه : 3769190
تاریخ :
اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: اقدام موهن سفیر استرالیا مبنی بر عادی‌سازی مسئله همجنس‌گرایی یک اقدام آگاهانه بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه همجنس‌گرایی از نظر اسلام جزو گناهان کبیره بوده و از نظر فقهی نیز حرام محسوب می‌شود و مجازات‌های سنگینی بر آن قرار داده شده است، اظهار کرد: سفیر استرالیا با اطلاع از اینکه همجنس‌گرایی در ایران غیرقانونی است، اقدام به این اقدام قبیح کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران و روابط با کشورها بر اساس حکمت، عزت و مصلحت بوده و حکمرانی جمهوری اسلامی بر اساس فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: بر همین اساس کشورها موظف‌اند به مقررات نظام اسلامی پایبند بوده و این قوانین را رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه این اقدام سفیر استرالیا اهانت به ارزش‌های دینی و اخلاقی و نیز مقررات ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه نباید فقط به احضار اکتفا کرده و احیاناً با عذرخواهی سفیر استرالیا کوتاه بیاید، بلکه باید با پاسخی قاطع، سفیر استرالیا را اخراج کند تا هم از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری کند و هم به سفیر بفهماند که اگر از بدیهیات سفارت آگاهی ندارد، نباید سفارت را قبول کند.

امام جمعه سلطانیه تاکید کرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی، اصل احترام به قوانین و مقررات کشور میزبان توسط سفارتخانه‌ها و سفرا لازم بوده و سفیر استرالیا این اصل را زیر پا گذاشته است.