تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3769188
شناسه : 3769188
تاریخ :
وقتی مدارس تهران قربانی ندانم‌کاری آب‌و‌فاضلاب می‌شوند اقتصاد ایران: علیرغم هشدارهای رسمی مبنی بر ممنوعیت قطع انشعاب مدارس اما فاجعه قطع آب مدارس توسط آب و فاضلاب به دلیل بدهی فاضلاب در حال تکرار است و طی روزهای اخیر آب بیش از ۴۰ مدرسه شهر تهران به دلیل عدم پرداخت بدهی فاضلاب قطع شد!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وزرای آموزش و پرورش در ادوار مختلف به کرات اعلام کرده‌اند که طی مذاکره با وزارت نیرو، آب و برق هیچ مدرسه‌ای به دلیل بدهی یا به هر بهانه دیگری قطع نخواهد شد.

این وعده اما در تمام این سال‌ها، هیچگاه محقق نشده است و در حد همان وعده‌ باقی مانده و  مدیران مدارس و دانش‌آموزان بارها، قطع آب و برق مدرسه را شاهد بوده‌اند!

سال 1401 بود که خبرگزاری تسنیم در مطلبی، خبر از قطع آب برخی مدارس دولتی شهر تهران به دلیل بدهی فاضلاب آن هم در ساعت حضور دانش‌آموزان در مدرسه خبر داد!

در همان ایام علیرضا فخاری؛ استاندار تهران درباره قطع آب مدارس گفت: هیچ سازمانی حق قطع کردن انشعابات مدارس را ندارد و مدیران آب و فاضلاب استان‌ها اگر مشکلی دارند منعکس کنند تا دلایل عدم پرداخت بدهی را بررسی کنیم و آنها را به عنوان سازمان خدمات‌رسان مورد پشتیبانی قرار دهیم.

اما علی‌رغم این هشدار و اعلام صریح استاندار تهران، این ماجرا تابستان امسال یک‌بار دیگر در تهران تکرار شد و آب بیش از 40 مدرسه شهر تهران به دلیل عدم پرداخت بدهی فاضلاب قطع شد.

در روزهای گذشته مدیرانی از مناطق 18 و 8 شهر تهران از قطع آب بسیاری از مدارس دولتی خبر دادند.

علی آمره؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران درباره قطع آب مدارس این منطقه به خبرنگار تسنیم گفت: مقرر بود تا انشعابات مدارس قطع نشود اما آب و فاضلاب استان تهران مجدد تابستان امسال به قطع آب مدارس اقدام کرد.

وی افزود: مبلغی را که "بابت بدهی فاضلاب" برای مدارس تعیین کرده‌اند برای مدارس مبالغ سنگینی است و با توجه به نبود سرانه، مدارس دولتی توانایی پرداخت آن را ندارند بنابراین باید بودجه‌ مجزایی برای این منظور به مدارس اختصاص یابد در غیراین صورت مدارس ناچارند از والدین کمک‌های مردمی برای پرداخت بدهی دریافت کنند!

مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران گفت: آب مدارس این منطقه از روز یکشنبه توسط آب و فاضلاب قطع شد و با رایزنی‌های انجام شده از روز سه‌شنبه 13 شهریور در حال وصل شدن است؛ قطع آب مدارس در این بازه زمانی که نزدیک به آغاز سال تحصیلی است و مدارس در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی هستند، نشان دهنده بی‌تدبیری مسئولان آب و فاضلاب است.

انتهای پیام/