تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3769149
شناسه : 3769149
تاریخ :
گوشی‌های سامسونگ از این قابلیت‌های جدید اندروید محروم‌اند اقتصاد ایران: گوگل قابلیت‌های کاربردی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای افراد توان‌یاب در اندروید ۱۵ را معرفی کرد؛ اما دستگاه‌های سامسونگ از این قابلیت‌ها محروم‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل برای افزایش دسترسی اندروید برای افراد توان‌یاب، آپدیت جدیدی برای سرویس TalkBack منتشر کرده که از هوش مصنوعی جمنای برای توصیف دقیق محتوای نمایشگر بهره می‌برد. این ویژگی در همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی دردسترس نخواهد بود، به‌ویژه دستگاه‌های سامسونگ.

TalkBack بخشی از اپلیکیشن Android Accessibility Suite محسوب می‌شود که به‌طور پیش‌فرض روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی که سرویس‌های گوگل (GMS) را دارند، بارگذاری می‌شود؛ اما این اپلیکیشن به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه‌های گلکسی سامسونگ که رابط کاربری One UI را اجرا می‌کنند، وجود ندارد؛ به این دلیل که سامسونگ مجموعه‌ای از ابزارهای دسترسی مخصوص خود را که شامل سرویس TalkBack سفارشی خود است، پیش‌بارگذاری می‌کند.

اپلیکیشن Android Accesbility در پلی استور
اپلیکیشن Talkback در گلکسی استور

به‌گزارش Android Authority، گوگل به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به‌شرط پیاده‌سازی ابزارهای خاص مخصوص افراد توان‌یاب که معیارهای مشخصی را برآورده می‌کنند، از پیش‌بارگذاری Android Accessibility Suite صرف نظر کنند.

سرویس TalkBack سامسونگ که به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه‌های این شرکت با One UI بارگذاری می‌شود، اکثر ویژگی‌های موجود در نسخه‌ی گوگل را دارد؛ اما این دو اپلیکیشن یکسان نیستند و سامسونگ مسئول به‌روزرسانی نسخه‌ی مخصوص به خود است، نه گوگل. نسخه‌ی سامسونگ از TalkBack از طریق Galaxy Store و نسخه‌ی گوگل از طریق پلی‌استور به‌روزرسانی می‌شود.

اگرچه Android Accessibility Suite را می‌توان از طریق پلی‌استور روی دستگاه‌های سامسونگ نصب کرد، اما سرویس TalkBack سامسونگ را نمی‌توان در کنار سرویس مشابه از گوگل استفاده کرد.

مقالات مرتبط
  • اکنون می‌توانید ناحیه انتخاب‌شده با Circle to Search را به‌صورت عکس با دیگران به‌اشتراک بگذارید
  • به‌زودی با قابلیت Circle to Search گوگل می‌توانید صدا را هم جست‌وجو کنید
  • قابلیت جست‌وجوی موسیقی با Circle to Search به گوشی‌های سامسونگ اضافه شد

ویژگی جدید توصیف تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی در اکثر دستگاه‌های غیرسامسونگی با اندروید ۱۱ به بالا کار خواهد کرد. Talkback در سری پیکسل ۹ از مدل چندوجهی جمنای نانو برای تولید توضیحات به‌طور کامل استفاده خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ سرویس TalkBack خود را با هوش مصنوعی به‌روزرسانی خواهد کرد یا خیر. حتی درصورت انجام این کار مشخص نیست که سامسونگ از چه هوش مصنوعی‌ای استفاده خواهد کرد.