تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3769133
شناسه : 3769133
تاریخ :
ویژگی‌های جدید کروم برای گوشی‌های اندرویدی معرفی شدند اقتصاد ایران: قابلیت‌های کاربردی و جدید گوگل کروم برای افراد توان‌یاب معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل انتشار اندروید ۱۵ را در قالب پروژه‌ی متن‌باز AOSP آغاز کرد و در کنار این اعلامیه‌ی مهم چندین ویژگی جدید در سطح سیستم‌عامل را از طریق اپلیکیشن گوگل ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل دو تغییر مهم برای افراد توان‌یاب است که به گوگل کروم TalkBack مربوط می‌شوند.

به‌گزارش Android Authority، اکنون کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از قابلیت «خواندن با صدای بلند» در گوگل کروم، به صفحات وب گوش دهند. این ویژگی دنبال کردن محتواهایی که در وب مرور می‌کنید، از جمله دستور پخت غذا، وب‌سایت‌ها، مقالات جدید و موارد دیگر را بسیار آسان می‌کند. کاربران می‌توانند قابلیت مذکور را در تنظیمات کروم تحت عنوان «گوش دادن به این صفحه» (Listen to this page) فعال کنند و سرعت گوش‌دادن، نوع صدا و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مقاله‌ی مرتبط
  • اندروید ۱۵ رسما منتشر شد؛ اما نه برای شما

TalkBack مخصوص خواندن محتوای صفحه‌نمایش برای افراد نابینا یا کم‌بینا طراحی شده است. همانطور که چند ماه پیش در Google I/O 2024 اعلام شد، گوگل اکنون TalkBack را با هوش مصنوعی جمنای ادغام کرده تا در دستگاه‌های تحت پشتیبانی، توضیحات صوتی دقیقی از تصاویر ارائه دهد.