تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3769061
شناسه : 3769061
تاریخ :
این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید! اقتصاد ایران: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که توقعتان از اثری خاص به حدی بالا رود که برای تماشای دنباله‌اش لحظه شماری کنید و اما وقتی انتظارها به سر می‌رسد و به تماشای ادامه داستان می‌نشینید نظرتان کمی تغییر کند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که توقعتان از اثری خاص به حدی بالا رود که برای تماشای دنباله‌اش لحظه‌شماری کنید و اما وقتی انتظارها به سر می‌رسد و به تماشای ادامه داستان می‌نشینید نظرتان کمی تغییر کند. در واقع به دنبال شور و حال روزهای نخست آشنایی هستید اما انگار خبری نیست.

برخی از دنباله‌های سریالی هم چنین فضایی دارند. ناگهان قالتان می‌گذارند. در این مطلب به چند سریال پرطرفدار که با گذر زمان، مخاطبشان را دلزده کرده‌اند پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

13Reasons Why 

این سریال که در ژانر درام خلاصه می‌شود که از سال 2017 تا 2020 توسط نتفلیکس در قالب چهار فصل ساخته و پخش شد و در فصل اول با استقبال گسترده‌ای سوی منتقدان همراه شد. منتقدان فیلمنامه، کارگردانی، تیم بازیگری و تصویربرداری را از نقاط قوت سریال دانستند و سازندگان را بخاطر پرداختن به سویه تاریک زندگی نوجوانان ستایش کردند. نظرات پیرامون فصل دوم و سوم متوسط و منفی بود و میانگین نمرات کمتری از سوی منتقدان دریافت کرد.

این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید!

بسیاری از منتقدان، نقطه ضعف فصل دوم را خط‌های داستانی متعدد و حوادث بسیار زیاد آن می‌دانستند که در بیشتر موارد غیرضروری و بدون کاربرد تشخیص داده شده‌است. همچنین بعضی از منتقدان از نمایش صحنه‌های حساسیت برانگیز نیز انتقاد کردند و اشاره کردند که نیازی به وجود این صحنه‌ها در سریال نبوده‌است. فصل چهارم سریال نیز همچون فصل قبلی با واکنش منفی منتقدان همراه بود و در زمنیه روایت پیچیده، خط‌های داستانی پی در پی و بیهوده، حذف بدون توضیح برخی از شخصیت‌های مکمل در فصل‌های قبلی و دور شدن از منبع اقتباس مورد انتقاد قرار گرفت.

Westworld

سریال وست ورلد (Westworld) یک سریال علمی‌تخیلی و نئووسترن است که جاناتان نولان و لیسا جوی آن را برای «اچ‌بی‌او» خلق کردند. منتقدان زیادی فصل اول را ستودند. امتیاز میانگین این فصل در «راتن تومیتوز» ۸.۱ از ۱۰ بر اساس ۳۸۴ نقد شد و در «متاکریتیک» ۷۴ از ۱۰۰ بر اساس ۴۳ نقد. 

این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید!

فصل دوم هم نقدهای مثبتی از منتقدان گرفت اما میانگین آرای آن‌ها کمی تغییر کرد. در «راتن تومیتوز» امتیاز میانگین ۷.۹ از ۱۰ بر اساس ۴۷۰ نقد حاصل شد و در «متاکریتیک» امتیاز ۷۶ از ۱۰۰ بر اساس نقدهای ۲۹ منتقد. اما سریال در فصل سوم سریال هر روز درک‌نشدنی‌تر و پیچیده‌تر از قبل شد. در نیمه دوم آن، از شدت تحسین‌ها کاسته و بر طرح نقاط ضعف سریال افزوده شد. امتیاز میانگین منتقدان برای فصل آخر سریال نیز طبق انتظار، در سایت‌های جمع‌آوری آرای منتقدان پایین‌تر از فصل‌های اول و دوم بود ولی در قیاس با فصل سوم کمی بهبود یافت اما به طور کلی این سریال هیچ وقت به نقظه اوج روزهای آغازین خود بازنگشت.

True Detective

هنگامی که نیک پیزولاتو در سال ۲۰۱۴ سریال «کارآگاه حقیقی» را ساخت، حتی تصورش را نمی‌کرد که این درام جنایی همراه با بازی خیره‌کننده متیو مک ‌کانهی به چنین موفقیت بی‌نظیری دست پیدا کند و لقب یکی از بهترین سریال‌های دنیا را از آن خود کند. با این حال، علیرغم تلاش نیک پیزولاتو و همکارانش، دنبال کردن داستانی جدید که صرفا تقلیدی از فصل قبلی نباشد، فصل دوم سریال کارآگاه حقیقی را دچار مشکل کرد و به دلایل مختلفی نتوانست موفقیت فصل آغازین خود را تکرار کند.

این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید!

نکته دیگر اینکه فصل اول پس از سال ها سختکوشی نوشته و با دقت ساخته شد، ولی در فصل دوم خبری از این صبر و حوصله تجملاتی نبود. در حالی که فصل سوم به همان کیفیت بالای فصل اول نمی‌رسد، اما بارها به دام همان مضامین و ضرباهنگ‌های تکراری فصل اول می‌افتد. البته این بار هر چه داستان پیش می‌رود، بیشتر می فهمیم فصل اول کارآگاه حقیقی چطور توانسته بود به چنین مجموعه جذاب و به قلب تپنده سریال‌های تلویزیونی تبدیل شود. 

Mindhunter 

«شکارچی ذهن» (Mindhunter)، سریالی از دیوید فینچر که به ماموران روانکاو اف.بی.آی می‌پردازد و محصول سال 2017 است. فصل نخست سریال با دست گذاشتن روی داستان جذاب شروع کار واحد علوم رفتاری و برداشت متفاوتش از ژانر جرایم حقیقی، توانست به یکی از بهترین‌های سال خود تبدیل شود. ولی آیا فصل دوم توانست موفقیت گذشته را تکرار کند یا حتی فینچر و گروهش هم به طلسم دنباله‌ها گرفتار شدند؟ 

این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید!

فصل دوم با افتتاحیه‌ به نسبت خوبی شروع می‌شود اما چفت و بست‌دار نیست. شاید چون منتظر بودیم قصه‌گوها با زمینه‌چینی، بستر را برای جریان جدید آماده سازند. فصل دوم سریال Mindhunter به خودی خود چندان بد نیست و قصه‌ای بی‌رمق را تا انتها به هر طریق پیش می‌برد. اگر از طرفداران پر و پا قرص آثار فینچر هستید و با فصل اول سریال به شدت خاطره دارید، این فصل امکان دارد شما را تا حدودی مایوس کند. در غیر این صورت می‌توان به پای این فصل نشست و سرگرم شد.

Prison Break

سریال فرار از زندان (Prison Break) یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های دنیا محصول شبکه تلویزیونی «فاکس» بود که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ پخش شد. ضمن اینکه مجموعه تلویزیونی فرار از زندان در سال ۲۰۱۷ یک احیای ناموفق را نیز پشت سر گذاشت. با این حال، فصل‌ اول فرار از زندان اکثرا نقدهای مثبتی دریافت کرد و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. فصل‌های بعدی «فرار از زندان» همچنان رتبه‌بندی‌های قوی دریافت می‌کرد، اما برخی منتقدان عقیده داشتند این مجموعه تلویزیونی بیش از حد طولانی شده است. 

این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید!

هر چند بازگشت فرار از زندان برای فصل پنجم باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران سریال شد، اما خیلی زود مشخص شد احیای فرار از زندان با داستانی شل و وارفته آنقدرها که در ابتدا تصور می‌شد ایده‌ی جذابی نیست. تماشای ویرانی شخصیت‌هایی که خاطراتی شیرینی از آنها به یاد داشته‌ایم تقریبا از آستانه‌ی تحمل اکثر طرفداران جدی سریال خارج بود. به همین دلیل شبکه تلویزیونی فاکس خیلی زود به اشتباهش پی‌ برد و تصمیم گرفت جلوی ساخت فصل ششم فرار از زندان را بگیرد.

Arrow 

سریال Arrow (کماندار) به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی در دهه‌ی اخیر شناخته می‌شود. با شروع از فصل اول و ادامه‌ی ماجراجویی‌های پر از اکشن و جذابیت، “کماندار” توانست تعداد بسیار زیادی از هواداران از سراسر جهان را به خود جذب کند. 

این شش سریال مشهور را پس از فصل اول، اصلا ادامه ندهید!

ناتوانی سریال در حفظ هسته‌ی اصلی‌اش باعث شد که حالا پس از گذشت چند فصل این سریال دیگر هیچکدام از عناصر موفق و حاضر در فصل‌های قبلی‌اش را ندارد و تبدیل به اثر سطحی‌ای شده که هر قسمت، ظاهرا برای پیشبرد اهداف شبکه و برای جذب بیننده به تصویر در می‌آید. این ماجرا، زمانی به اوج می‌رسد که برای مثال فصل چهارم در وضعیتی عجیب پایان می‌پذیرد و صحنه‌ای بسیار بسیار ضعیف‌تر از آن‌چه که در بین راس‌الغول و الیور رخ داد را به وجود می‌آورد. با این وضعیت دیگر به جز اکشن‌های جذاب شاید دلیل خاصی برای دنبال این سریال برای فصول بعد نبود.