تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3769040
شناسه : 3769040
تاریخ :
تلاش آمریکا برای جلوگیری از اجرایی شدن تصمیم لندن علیه تل آویو اقتصاد ایران: آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاشی پشت پرده به دنبال جلوگیری از تحریم تسلیحاتی تل آویو بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انگلیس به عنوان یکی از کشورهای غربی به تازگی در اقدامی نمادین برخی از مجوزهای مربوط به صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق در آورده است. این مسئله باعث تلاش‌های پشت پرده زیادی شده است.

بر این اساس، نشریه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد: اکنون آمریکا و اسرائیل تلاش‌های پشت پرده‌ای را آغاز کرده‌اند تا با تحت فشار قرار دادن لندن، مانع از اجرایی شدن تحریم‌های تسلیحاتی جدید علیه تل آویو شوند.

این نشریه می‌افزاید: واشنگتن و تل آویو مدعی آن شده‌اند که تصمیم اخیر لندن باعث آسیب به مذاکرات صلح غزه می‌شود و در روند استقرار صلح سنگ اندازی می‌کند.

لابی اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در انگلیس در حالی انجام می‌شود که لندن کمتر از یک درصد از تسلیحات مورد نیاز تل آویو را تأمین می‌کند.

آمریکا بزرگترین حامی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. در میان کشورهای اروپایی، آلمان با تأمین ۳۰ درصد از تسلیحات تل آویو، در جایگاه نخست قرار دارد.