تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3769038
شناسه : 3769038
تاریخ :
حمایت عربستان و قطر از مصر در برابر اتهامات تل آویو اقتصاد ایران: وزارت خارجه عربستان و قطر اتهامات نتانیاهو به مصر را رد کرده و با قاهره ابراز همبستگی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، قطر و عربستان سعودی اتهامات وارده از سوی رژیم صهیونیستی علیه مصر را رد کرده و از قاهره حمایت کردند.

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی مدعی شد تسلیحات از مصر به غزه قاچاق می‌شود و این کشور توانایی کنترل مرزهای خود را ندارد. از این رو، تل آویو در نظر دارد در کریدور فیلادلفیا در نوار مرزی غزه با مصر باقی مانده و مانع از تقویت دوباره حماس شود.

این سخنان با واکنش منفی مصر مواجه شده و این کشور ادعاهای مطرح شده از سوی نتانیاهو را رد کرد.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: نتانیاهو در تلاش است با استفاده از نام مصر افکار عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی را از واقعیت منحرف کند. همچنین وی به دنبال تضعیف میانجیگری قاهره برای رسیدن به توافق صلح در غزه و تبادل اسراست.

وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد: سخنان نتانیاهو تلاشی بیهوده به منظور نقض قوانین بین المللی است. ما همبستگی خود را با مصر در مقابله با اتهامات وارده از سوی اسرائیل ابراز می‌داریم.