تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3769010
شناسه : 3769010
تاریخ :
واشنگتن پست: آمریکا طرح جدیدی برای توافق در غزه ارائه می‌کند اقتصاد ایران: آمریکا قصد دارد در میانه اصرار بنیامین نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا، طرح پیشنهادی جدیدی را ارائه کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که ماهها از مذاکرات بی نتیجه در خصوص آتش‌بس در غزه می‌گذرد، روزنامه واشنگتن پست از طرح جدید دولت آمریکا در این باره خبر داد.

این روزنامه نوشت که «جو بایدن» و معاون وی «کامالا هریس» روز دوشنبه با مشاوران خود درباره یک پیشنهاد نهایی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه به گفت‌و‌گو نشستند و احتمال دارد همین هفته به اسرائیل و حماس ارائه شود.

این سومین طرح پیشنهادی آمریکا در خصوص توافق آتش‌بس است، حماس با طرح اولی آمریکا موسوم به طرح «جو بایدن» موافقت کرد، طرحی که مبنای قطعنامه شماره 2735 شورای امنیت سازمان ملل در 21 خرداد نیز شد، اما نتانیاهو این طرح را نپذیرفت.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت که چشم‌انداز توافق در غزه هرگز بدتر از این نبوده است.

در ادامه 9 مقام فعلی و سابق کشورهای میانجی‌ در مذاکرات آتش‌بس در غزه به روزنامه واشنگتن پست گفتند که اصلی‌ترین مانع پیش روی توافق آتش‌بس و تبادل اسرا اصرار نتانیاهو برای ادامه حضور نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا است.

واشنگتن پست سپس تلاش کرده تا در تماس با دفتر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، نظر نتانیاهو در خصوص اینکه مواضع وی اصلی‌ترین مانع پیشرفت مذاکرات است را جویا شود، اما دفتر نتانیاهو هیچ پاسخی به این روزنامه آمریکایی نداده است.

همچنین یک مقام آمریکایی نیز به این روزنامه گفت: «تشکیل یک نیروی نظامی فلسطینی تحت آموزش آمریکا بهترین گزینه برای تأمین امنیت مرزها است» . او همچنین گفت که اتحادیه اروپا آماده ایفای نقش ناظر در گذرگاه رفح با همکاری تشکیلات خودگردان است.

در این راستا مقامات حماس بارها تأکید کرده‌اند که مدیریت غزه یا گذرگاه رفح و مناطق مرزی تنها باید از سوی نیروهای فلسطینی صورت گیرد و هیچ کشور خارجی حق دخالت و تصمیم‌گیری در این خصوص را ندارد.

انتهای پیام/