تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3768906
شناسه : 3768906
تاریخ :
رسانه عبری: حماس ۳ هزار نیروی جدید به کار گرفته است اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد، حماس دستکم سه هزار نیروی مسلح جدید را در شمال نوار غزه جذب و سازماندهی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بعد از بیش از 10 ماه از آغاز جنگ، حماس موفق شده است توانمندی‌های خود را در شمال نوار غزه بازسازی کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ارزیابی‌های موجود نشان می‌دهند که حماس موفق شده است حدود 3 هزار نیروی جدید را در شمال نوار غزه، جذب و سازمان دهی کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در هفته‌های اول جنگ ارتش اسرائیل نیروهای زیادی را در شمال نوار غزه مستقر کرد تا به زیر ساخت‌های تشکیلاتی حماس ضربه وارد کرده و مانع از شکل‌گیری توانمندی آن برای انجام حملات مجدد شود.

حمله زمینی شامل ورود زره پوش‌ها و نیروهای پیاده مهندسی با حمایت گسترده نیروی هوایی بود که منجر به وارد آمدن تلفات شدیدی به این منطقه شد.

به اعتراف شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با این وجود گزارش‌های رسیده از این منطقه بسیار نگران کننده است، به رغم آنکه ارتش اسرائیل فعالیت‌های خود را در نقاط مشخصی از نوار غزه ادامه می‌دهد اما خبری از آن حضور گسترده که در ماه‌های اولیه شاهد آن بودیم، نیست.

این رسانه افزود، به استناد یک منبع امنیتی که با شماری از نیروهای امنیتی فعال در منطقه غزه و اطراف آن فعالیت می‌کنند گفتگو می‌کرد و سخنانش به شبکه 12 هم رسید، نهادهای امنیتی اسرائیل اعتراف می‌کنند که حماس موفق شده است توانمندی‌های خود را در منطقه بازیابی کند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به پیوستن سه هزار نیروی جدید به حماس تاکید شده است، این افراد که در شمال نوار غزه به حماس پیوسته‌اند جزو نیروهایی که از جنوب به شمال منتقل شدند نیستند، بلکه نیروهای تازه‌ای می‌باشند که جدیدا توسط حماس جذب شده و حماس موفق شده است آنها را با سلاح و مهمات تجهیز کرده و حتی حقوق آنها را هم پرداخت کند.

این تحول به شدت مسئولین امنیتی اسرائیل را نگران کرده است زیرا بیانگر آن است که حماس به رغم تمامی ضربات وارد شده در حال بازیابی توانمندی خویش است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع آگاه در ارتش این رژیم خبر داد با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای از بین بردن حماس این گروه در حال بازسازی توانمند‌یهای خود در شمال نوار غزه است.

منابع آگاه به این رسانه خبر دادند، جنبش حماس از طریق این 3 هزار نیروی جدید در حال بازیابی توانمندی‌های نظامی خود در این منطقه است.

انتهای پیام/