تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3768881
شناسه : 3768881
تاریخ :
اچ‌پی با لپ‌تاپ جدید OmniBook Ultra Flip به استقبال پردازنده‌های لونار لیک اینتل رفت اقتصاد ایران: اچ‌پی لپ‌تاپ‌ Omnibook Ultra 14 را با پردازنده‌های جدید لونار لیک و مشخصات مشابه نسل پیشین رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بالاخره اینتل سری جدید پردازنده‌های خود موسوم به لونار لیک و با نام رسمی Intel Core Ultra (Series 2) را معرفی کرد. در‌این‌میان، اچ‌پی یکی از اولین شرکت‌هایی است که دستگاهی با این تراشه‌های تازه را عرضه می‌کند. لپ‌تاپ جدید اچ‌پی OmniBook Flip 14، جدیدترین نسخه‌‌ از سری Spectre x360 است که ماه می (اردیبهشت و خرداد) به OmniBook تغییر نام داده شد.

به‌گزارش XDA Developers، جدا از مجهز‌بودن به پردازنده‌های جدید اینتل، HP OmniBook Flip 14 از دیگر جهات بسیار شبیه به نسخه‌ی قبلی خود است و شامل تمام امکانات مشابه، از‌جمله نمایشگر OLED و وب‌کم ۹ مگاپیکسلی می‌شود.

یک از در حال کار با لپ‌تاپ اچ‌پی که روی یک میز قرار دارد
HP

مهم‌ترین تغییر OmniBook Flip 14 درمقایسه‌با مدل پیشین خود، Spectre x360 14، پردازنده‌ی جدید آن است. مدل قبلی با پردازنده‌ی Intel Core Ultra 7 عرضه می‌شد؛ اما اکنون می‌توان مدل جدید را حداکثر تا پردازنده‌ی Intel Core Ultra 9 288V تجهیز کرد.

پردازنده‌های جدید اینتل درمقایسه‌با نسل پیشین تعداد هسته‌های کمتری دارد. مدل‌های قبلی ۱۶ هسته و ۲۲ رشته (Thread) داشتند که شامل ۶ هسته‌ی P و ۸ هسته‌ی E و ۲ هسته‌ی LPE می‌شدند. پردازنده‌های جدید فقط ۸ هسته دارند که شامل ۴ هسته‌ی P و ۴ هسته‌ی E می‌شوند. با‌این‌حال، پردازنده‌های تازه با طراحی‌های نسل بعدی خود، وعده‌ی عملکردی بسیار سریع‌تر از مدل‌های قبلی می‌دهند.

همچنین، تراشه‌های جدید با گرافیک Intel Arc قوی‌تر و با معماری جدید Xe2 عرضه می‌شوند. به‌لطف یک NPU (واحد پردازش عصبی) مناسب، امکان رقابت با سری پردازنده‌های کوالکام Snapdragon X ممکن شده است.

پردازنده (CPU)

تا Intel Core Ultra 288V

واحد پردازش گرافیکی (GPU)

واحد یکپارچه تا Intel Arc 140V (16GB)

نوع نمایشگر:

OLED، تا ۱۲۰ هرتز، ۱۰۰٪ DCI-P3

اندازه و وضوح نمایشگر:

۱۴ اینچ، ۲۸۸۰x۱۸۰۰

رم:

32GB LPDDR5x-8533

فضای ذخیره‌سازی:

تا 2TB PCIe 4.0 SSD

باتری:

۶۴ وات‌ساعت

سرعت شارژ:

شارژر ۶۵ وات

پورت‌ها:

۲ پورت Thunderbolt 4 و یک پورت USB-C (10Gbps)، جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری

سیستم‌عامل:

ویندوز ۱۱

وب‌کم:

9MP با دوربین IR

اتصال به شبکه سلولی:

ندارد

اتصال وای‌‌فای:

Wi-Fi 7

بلوتوث:

بلوتوث ۵٫۴

فرم فکتور:

تبدیل‌پذیر

ابعاد:

۳۱۳٫۶۹×۲۱۶٫۱۵×۱۴٫۹۹ میلی‌متر

وزن:

۱٫۳۵ کیلوگرم

بلندگوها:

چهار بلندگو با DTSUltra و HP Audio Boost

رنگ‌ها:

Eclipse Gray، Atmosphere Blue

مشخصات فنی HP OmniBook Flip 14

ازنظر طراحی، همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره شد، OmniBook Flip 14 شباهت بسیاری به Spectre x360 14 دارد؛ البته X360 14 کمتر از یک‌ سال پیش و با طراحی کاملاً جدید عرضه شد و نیاز چندانی به تغییر آن دیده نمی‌شد.

لپ‌تاپ اچ‌پی در حالت باز از نمای پشت
HP

طراحی OmniBook Flip 14 شامل نمایشگر ۱۴ اینچی با نسبت ۱۶:۱۰ و رزولوشن 2.8K است که نرخ تازه‌سازی متغیری بین ۴۸ هرتز تا ۱۲۰ هرتز دارد. همچنین، وب‌کم ۹ مگاپیکسلی دستگاه با قابلیت تشخیص چهره‌ی Windows Hello، همچنان جزو یکی از بهترین وب‌کم‌ها در لپ‌تاپ‌ها به‌شمار می‌رود. صدای لپ‌تاپ را چهار بلندگو با فناوری DTSUltra تأمین می‌کنند و اتصال نیز ازطریق مودم Wi-Fi 7 صورت می‌گیرد.

مقالات مرتبط:
  • اینتل با رونمایی ققنوس‌وار پردازنده‌های لونار لیک، از بزرگ‌ترین رقبایش زهر چشم گرفت
  • لپ‌تاپ‌های جدید HP Spectre x360 با بازطراحی گسترده از راه رسیدند

یکی از تغییرات لپ‌تاپ جدید اچ‌پی درمقایسه‌با مدل قبلی خود، جایگزینی تنها پورت USA-A با یک پورت USB-C است. تغییر دیگر در طراحی این است که این لپ‌تاپ فقط در رنگ‌های Atmosphere Blue و Eclipse Grey عرضه می‌شود و رنگ نقره‌ای دیگر در‌دسترس نیست.

HP OmniBook Flip 14 از امروز برای پیش‌خرید در‌دسترس قرار می‌گیرد و ارسال آن از ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) آغاز می‌شود.