تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3768844
شناسه : 3768844
تاریخ :
رسانه عبری: با مرگ اسرای اسرائیل دکترین فشار نظامی هم مُرد اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، مرگ ۶ اسیر صهیونیستی به معنای مرگ دکترین آزادی اسرا از طریق فشار نظامی هم هست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، ایتای لاندسبرگ در یادداشتی که امروز سه شنبه در روزنامه زیمان اسرائیل نسخه عبری زبان تایمز آو اسرائیل منتشر شد اعلام کرد، همه روزنامه نگاران و تحلیل‌گران نظامی باید مرا ببخشند اما آنها نیز باید در رابطه با کشته شدن 6 اسیر اسرائیلی که این هفته رخ داد خود را مورد نکوهش و ملامت قرار بدهند، زیرا آنها طی چند ماه اخیر همسو با سخنگوی کابینه و ارتش اسرائیل تاکید می‌کردند فشار نظامی، حماس را مجاب به امضای توافق خواهد کرد.

او خطاب به روزنامه نگاران و تحلیل‌گران گفت: شما هم تایید کردید که فشار نظامی تنها راه حلی است که می‌تواند حماس را مجبور به امضای توافق کند، امری که باعث بروز اختلافات بیشتر و تفسیرهای متضاد و متقابل شد که دست آخر منجر به ورود نیروهای بیشتری به غزه و به تبع آن افزایش اختلاف نظر در رابطه با عملیات نظامی زمینی در این منطقه شد.

حتی برخی از تحلیل‌گران پای را از این هم فراتر نهاده و از ارتش اسرائیل به دلیل عدم به کارگیری قدرت نظامی بیشتر در غزه انتقاد کرده و رویکرد فعلی ارتش را باعث قربانی شدن تعداد بیشتری از نظامیان دانستند.

بسیاری از تحلیل‌گران از یک گام به پیروزی و پیروزی قاطع سخن گفته و تاکید کردند ادامه جنگ منجر به از بین بردن حماس و آزادی تمامی گروگان‌های زنده و مرده خواهد شد.

نویسنده سپس نتیجه گیری می‌کند: خوب اکنون در این روزها زمانی که جنازه شش اسیر را برای انتقال به قبرستان‌های اسرائیل می‌آورند، آنانی که در به محض نزدیک شدن نیروهای ارتش اسرائیل به محل نگهداری شان کشته شدند، باید نشست و در رابطه با عاقلانه بودن فشار نظامی سخن گفت.

ماه‌های متمادی است که جامعه در حال فریاد زدن در خیابان است و خواهان دستیابی به توافق فوری است.

خانواده اسرا هم تلاش می‌کنند تا تحلیل‌گران، نیروهای امنیتی و سیاستمداران لجوج را در رابطه با یک تفسیر ساده متقاعد کنند که محال است بدون توافق اسرا زنده بازگردند، محال است ما نگهبانان را بکشیم و اسرا را زنده آزاد کنیم، این امری غیر منطقی است، چنین امری امکان پذیر نمی‌باشد.

چرا آنهایی که درکی از امنیت ندارند، این واقعیت‌های ساده را نمی‌بینند، فشار نظامی فقط زمانی می‌تواند منجر به آزادی زنده اسرا شود که اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با محل نگهداری آنها وجود داشته باشد و فرصت معقولی هم برای موفقیت عملیات مد نظر باشد.

بمباران‌های هوایی فشار نظامی منجر به آزادی اسرا نخواهد شد، شلیک گلوله‌های تانک به سوی منازل غزه هم نمی‌تواند اسرای ما را زنده آزاد کند.

به تعبیر این روزنامه نگار صهیونیست، تهدید مستقیم گروگانگیر‌ها منجر به کشته شدن گروگان‌ها می‌شود، چنین رویکردی نمی‌تواند منجر به آزادی آنها شود.

اشغال مناطق وسیعی از غزه و کشتار هزاران نفر هم نمی‌تواند رهبر حماس را مجبور به امضای توافقی کند که نتانیاهو در مخیله خود دارد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است، آنها (نتانیاهو و همفکرانش) به این دلیل با توافق مخالف هستند که آن را تسلیم شدن و شکست تلقی می‌کنند اما در واقع شکست مدتها قبل به وقوع پیوسته است، ما به دلیل ناکامی دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی در 7 اکتبر شکست را پذیرا شده‌ایم، کسی هم که باید بهای این شکست را می‌پرداخت مسئولینی بودند که این شکست را به بار آوردند نه اسرا.

64 عضو کنست که اعضای کابینه نتانیاهو هم جزو آنها هستند، به سادگی به دلایل سیاسی، شخصی و ائتلافی قصدی برای امضای توافق ندارند، این در حالی است که مقوله فشار نظامی تنها راه‌حل آزادی اسرا است هم فقط یک دروغ است، شاید بتوان آن را دروغی توصیف کرد که همه در مورد گفتن آن اتفاق نظر پیدا کرده‌اند، اما اینکه تحلیل‌گران نظامی هم در راستای این دروغ قرار بگیرند امری غیر قابل پیش بینی بود.

شاید این تحلیل‌گران هم نگران آینده شغلی خود بودند که اینگونه با این دروغ همراهی کردند.

به هر شکل مرگ اسرا که چند روز پیش زیر فشار نظامی از پای در آمدند مرگ دکترین فشار نظامی را هم با خود به همراه آورد، حداقل بعد از این شکست‌‌ ایده امضای فوری توافق را در پیش بگیرید.

نویسنده در پایان هم ضمن اذعان به جنایاتی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام داده، نوشت: در ادامه دروغ گویی‌های کابینه اسرائیلی به جامعه، سعی دارد که ادعا کند: هزینه سنگینی از حماس خواهد گرفت، گویی که طی 11 ماه گذشته چنین هزینه سنگینی از حماس گرفته نشده است و تازه امروز بعد از کشته شدن 6 اسیر قرار است این هزینه از آنها گرفته شود.

انتهای پیام/