تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3768821
شناسه : 3768821
تاریخ :
پرداخت مطالبات گندمکاران به ۱۲۱ همت رسید اقتصاد ایران: با پرداخت ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران، واریز معوقات کشاورزان به ۱۲۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان رسیده و به این ترتیب ۵۸ درصد از پول گندم کشاورزان پرداخت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالبات گندم‌کاران استان‌های هرمزگان، بوشهر، قم و خوزستان ۱۰۰ درصد، ۶ استان کرمان، تهران، گلستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان بین ۹۱ تا ۹۹ درصد و چهار استان مازندران، فارس، البرز و خراسان رضوی نیز بین ۷۳ تا ۹۰ درصد پرداخت شده است.

همچنین، به ترتیب استان‌های خوزستان با پرداخت ۲۸ هزار و ۴۱۹، گلستان ۱۸ هزار و ۵۰۴، فارس ۱۳ هزار و پنج، کرمانشاه هشت‌هزار و ۴۹۰ و خراسان رضوی ۶ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان و سپس، استان‌های ایلام با پرداخت پنج‌هزار و ۷۹۷، کرمان چهار هزار و ۲۰۹، لرستان چهار هزار و ۲۳، اردبیل سه‌هزار و ۸۷۶ و کردستان سه‌هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان، بیشترین میزان پرداخت به کشاورزان را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، تاکنون ۱۱ میلیون و ۸۶۷ هزار تُن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور خریداری شده که با افزایش یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشدی بیش از ۱۶ درصد برخوردار بوده است. ضمن اینکه ۴۷.۵ درصد از مجموع گندم‌ها از کشاورزان پنج استان خوزستان، کردستان، گلستان، فارس و کرمانشاه تحویل گرفته شده است و بعد از این استان‌ها، به ترتیب استان‌های همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان و خراسان رضوی با تحویل ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان، رده‌های ششم تا دهم خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.