تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3768778
شناسه : 3768778
تاریخ :
احتمال خروج آمریکا از مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه اقتصاد ایران: آناتولی به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد در صورت عدم دستیابی به راه حلی طی ۲ هفته آینده، از مذاکرات آتش بس در غزه خارج شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه اعلام کرد که یکی از مسئولان عالی رتبه جنبش حماس، این وزارتخانه را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌ بس در غزه قرار داده است.

بر این اساس، یکی از مسئولان عالی‌ رتبه جنبش حماس که در هیات مذاکره کننده نیز حضور دارد، طی دیدار با مقامات وزارت خارجه ترکیه، آنها را در جریان مذاکرات آتش‌ بس (در غزه) قرار داده است.

این مسئول حماس در این دیدار با بیان اینکه دولت آمریکا به دلیل نگرانی‌ های امنیتی در منطقه و نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری این کشور احتمالا مایل به امضای توافق آتش‌ بس میان اشغالگران قدس و حماس است، تاکید کرد که واشنگتن با این حال فشاری بر تل‌آویو وارد نمی‌ کند.

همچنین مسئول عالی‌ رتبه حماس تاکید کرد که رسانه‌ های آمریکایی واقعیت‌ های مرتبط با وقایع غزه و مذاکرات آتش‌ بس را منعکس نمی‌ کنند.

وی در گفتگو با مسئولان وزارت خارجه ترکیه با اشاره به فشارهای طرف آمریکایی بر حماس بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ های میدانی، تصریح کرد: این رویکرد نیز باعث کاهش امیدهای مرتبط با آتش بس شده است. مذاکرات بر ۳ محور اصلی گذرگاه فیلادلفیا، مرز رفح و تبادل اسرا استوار هستند.

این مقام حماس همچنین تایید کرد که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌ اند که در صورت عدم دستیابی به یک توافق طی ۲ هفته آتی، واشنگتن میز مذاکرات را ترک خواهد کرد.

این در حالیست که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در مصاحبه ای به صراحت تأکید کرده بود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دست یابی به توافقی برای برقراری آتش بس در غزه جدی نیست.