تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3768688
شناسه : 3768688
تاریخ :
سلسله هنجارشکنی غرب در کشورهای اسلامی با ترویج همجنس‌گرایی اقتصاد ایران: سفیر استرالیا در تهران به دلیل ترویج همجنسگرایی توسط دستگاه دیپلماسی احضار شد. این در حالی است که برخی از سفرای کشورهای غربی در کشورهای مسلمان اقدامات مشابه را انجام داده بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همجنس‌گرائی از نظر اسلام جز گناهان کبیره و از نظر فقهی حرام محسوب می‌شود و مجازات‌های سنگینی بر آن قرار داده شده است. این اقدام قبیح به تازگی از سوی سفارتخانه‌های کشورهای غربی در کشورهای مسلمان ترویج می‌شود که این اقدام مورد اعتراض مسلمانان واقع شده؛ به عنوان مثال در اواخر ماه می و اویل ماه جون ۲۰۲۴ مردم بحرین از برافراشته شدن پرچم همجنس‌گرایان در صفحات مجازی سفارت آمریکا در منامه و حمایت این سفارت از رواج همجنس‌گرایی در کشورشان ابراز خشم و ناراحتی کردند.

سلسله هنجارشکنی غرب در کشورهای اسلامی با ترویج همجنس‌گرایی

این رفتار سفارت آمریکا اعتراضات مردمی و نمایندگان مجلس بحرین را به همراه داشته؛ مجلس نمایندگان بحرین ضمن اعلام مخالفت خود و تقبیح این اقدام سفارت آمریکا در حمایت از گسترش همجنس‌گرایی در بحرین آن را اقدامی تحریک آمیز برای جامعه بحرین، فرهنگ و آداب و رسوم آن دانست.

همچنین سفارت انگلیس در جاکارتا در تاریخ ۱۷ ماه می علاوه بر برافراشتن پرچم همجنسگراها در محل سفارتخانه این کشور در اندونزی در صفحه اینستاگرام خود نیز از این افراد حمایت کرده بود. وزارت خارجه اندونزی به طور رسمی سفیر انگلیس را برای توضیح درباره اقدام برافراشتن پرچم همجنسگراها به محل این وزارتخانه احضار کرد.

سفیر استرالیا در ایران نیز دو روز قبل در اول سپتامبر با علم بر اینکه همجنس بازی در ایران غیرقانونی است، به صورت علنی در صفحه اینستاگرام سفارتخانه از دگرباشان و همجنسبازان حمایت و بنا بر رسم هرساله این کشور لباس بنفش بر تن کرده است. «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس‌بازان منتشر کردند. در این پست آمده است: «بنفش بپوش؛ این روز را ما امروز با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم».

سلسله هنجارشکنی غرب در کشورهای اسلامی با ترویج همجنس‌گرایی

وزارت خارجه سفیر استرالیا را به دلیل ترویج همجنس‌گرایی احضار کند

حسین کنعانی مقدم، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر در واکنش به جشن «بنفش بپوش» در سفارت استرالیا در تهران گفت: وقتی در صفحه رسمی سفارت استرالیا در تهران سفیر از همجنس‌گرایی که در ایران غیرقانونی است، حمایت کرده و آن را تبلیغ کرده است، قاعدتاً وزارت امور خارجه باید اعتراض داشته و سفیر را احضار کند و با تذکر دادن این مسأله را پیگیری کند.

وی ادامه داد: موضوع همجنس‌گرایی در استرالیا قانونی است و با توجه به اینکه در صفحه رسمی سفارت استرالیا در تهران این موضوع را مطرح کردند، باید با آن برخورد شود؛ همانطور که رهبری فرمودند باید حکمرانی جمهوری اسلامی توسط سفرای دیگر کشورها بر اساس قانون رعایت شود و مسئولین ما در این موضوع باید حساسیت نشان دهند و ما نمی‌توانیم قوانین خودمان را به لحاظ اینکه سفیر استرالیا در این گناه کبیره قرار دارد، نادیده بگیریم. اگر وزارت کشور مجوز صادر کند، قطعاً مردم تمایل دارند که اعتراض خود را در مقابل سفارت استرالیا به نمایش بگذارند.

وزارت خارجه سفیر استرالیا را به جرم تبلیغ همجنسگرایی اخراج کند

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با ترویج همجنس بازی توسط سفیر استرالیا در تهران، بیان کرد: اقدام اخیر سفارت استرالیا در ترویج پدیده‌های ضد اخلاقی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. جمهوری اسلامی ایران یک کشور کاملاً اسلامی و دارای الگوهای ارزشی است، تبلیغ پلشتی‌ها و ناهنجاری‌ها در یک کشور اسلامی، اهانت به ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی آن کشور است.

سلسله هنجارشکنی غرب در کشورهای اسلامی با ترویج همجنس‌گرایی

وی گفت: به نظر می‌رسد سفیر جدید استرالیا در تهران با هدف توهین به آرمان‌های جمهوری ایران و انقلاب اسلامی این اقدامات تبلیغاتی را انجام داده و وزارت خارجه باید سفیر استرالیا را از ایران اخراج کند، همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا را فرا بخواند تا سفرای کشورهای اروپایی و غربی هنگام حضور در ایران بدانند، ایران تحت هیچ شرایطی از ارزش‌های اسلامی و دینی خود برای برقراری رابطه با آنها عقب نشینی نخواهد کرد.

هانی‌زاده با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید در این خصوص اقدام سریعی انجام دهد؛ افزود: اقدام سفیر استرالیا در تهران باید با حساسیت بیشتری از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دنبال شود و وزارت خارجه سفیر جدید استرالیا را از تهران اخراج کند. لازم است وزارت خارجه سریعاً اقدام انجام دهد و باید شرایطی فراهم شود که دستگاه دیپلماسی اقدامات تند و کاملاً مبتنی بر قوانین بین المللی اتخاذ کند.

در پی پیگیری‌های خبرنگار مهر از دستگاه دیپلماسی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد امروز اقدامات بعمل آمده اطلاع‌رسانی خواهد شد و در ساعات آتی اطلاعیه وزارت امورخارجه در واکنش به اقدام سفیر استرالیا، منتشر شد.

وزارت خارجه ایران سفیر استرالیا را احضار کرد

در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، ایان مک کانویل سفیر این کشور از سوی رئیس اداره منطقه‌ای به وزارت خارجه احضار شد.

سلسله هنجارشکنی غرب در کشورهای اسلامی با ترویج همجنس‌گرایی

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام سفارت استرالیا در انتشار این محتوای هنجارشکنانه، این اقدام را شدیداً محکوم نمود و افزود: مطلب منتشره توسط سفارت استرالیا توهین آمیز و مغایر عرف و آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و لازم است به نحوی شایسته جبران گردیده و از تکرار چنین مواردی موکدا اجتناب گردد. بعلاوه چنین اقدامی از سوی سفارت مغایر حقوق بین‌الملل و کنوانسیون دیپلماتیک وین ناظر بر رفتار نمایندگی‌های سیاسی در احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده است.

سلسله اقدامات هنجارشکنانه سفرای غربی مستقر در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد بحث عادی سازی ترویج همجنس بازی در این کشورها به دستور کار مشترک این سفارتخانه‌ها بدل گشته و به همین منظور دستگاه سیاست خارجی کشورهای اسلامی در ماه‌های گذشته واکنش‌های تندی را نسبت به این کنش‌ها از خود نشان داده‌اند.