تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3768680
شناسه : 3768680
تاریخ :
چطور لاک اسکرین ویندوز 11 را شخصی‌سازی کنیم؟ اقتصاد ایران: لاک اسکرین ویندوز 11 برخلاف نسخه‌های قدیمی‌تر، انعطاف‌پذیری بسیاری در شخصی‌سازی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ویندوز ۱۱ زمانی‌که قفل باشد، صفحه‌ای را با ساعت و تاریخ و عکس خاصی نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند به انتخاب خود تغییراتی در لاک‌اسکرین ویندوز اعمال کند تا آن را متناسب با نیاز و به‌سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کند.

شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل در ویندوز 11

در شخصی‌سازی لاک‌اسکرین ویندوز 11 می‌توانید جدا از تغییر تصویر ‌پس‌زمینه به‌صورت روزانه، عکس‌های دلخواهتان را در قالب اسلاید نمایش دهید و تقویم، ایمیل، ساعت‌های هشدار یا وضعیت آب‌وهوای منطقه را اضافه کنید. پیش‌تر چنین عملکردها و ویژگی‌هایی را در ویندوز ۱۰ نیز شاهد بودیم و در ویندوز ۱۱ این ویژگی با بهبودهایی در نمایش همراه است.

ورود به تنظیمات صفحه قفل

برای واردشدن به تنظیمات مربوط به لاک‌اسکرین ویندوز، روش‌های متفاوتی وجود دارد که شامل کلید میان‌بر یا لینک تنظیمات ویندوز یا به‌صورت کاملاً دستی و مرحله‌ای ازطریق تنظیمات ویندوز می‌شود.

  • روی دکمه زیر کلیک کنید تا بخش تنظیمات مربوط به لاک‌اسکرین در ویندوز باز شود. درصورت تمایل‌، از روش‌های دیگر وارد تنظیمات شوید.
تنظیمات لاک‌اسکرین ویندوز
  • استفاده از کلیدهای میانبر در ویندوز ۱۱ شما را سریع‌تر به مقصد مدنظر می‌رساند. کلیدهای ترکیبی Win + i را هم‌زمان فشار دهید تا تنظیمات باز شود.
  • سپس، در Windows Settings روی Personalization کلیک کنید.
  • علاوه‌براین، می‌توانید به‌جای فشردن کلیدهای میان‌بر در بخشی خالی از صفحه دسکتاپ کلیک‌راست کنید.
  • حالا از منو بازشده روی Personalize بزنید.
  • در پنجره‌ی بازشده روی Lock screen کلیک کنید.
محیط تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۱

تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۱

در تنظیمات بخش Lock screen، سه گزینه‌ی اصلی وجود دارد:

۱. Personalize Your Lock Screen: امکان تنظیم عکس یا انتخاب چندین عکس برای نمایش اسلاید به‌عنوان پس‌زمینه را فراهم می‌کند.

۲. Lock Screen Status: امکان افزودن ویجت وضعیت از یک اپلیکیشن روی لاک‌اسکرین را فراهم می‌کند.

۳. Show the lock screen background picture on the sign-in screen: غیرفعال‌کردن نمایش عکس پس‌زمینه در صفحه‌ی Sign-in.

تغییر عکس لاک اسکرین ویندوز ۱۱

برای تغییر تصویر پس‌زمینه‌ی لاک‌اسکرین ویندوز، روی منو آبشاری مقابل Personalize Your Lock Screen کلیک و طبق تعریف گزینه‌ها، یک مورد را به‌دلخواه انتخاب کنید:

منوی آبشاری مقابل Personalize Your Lock Screen در تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۱
گزینه Browse Photos برای انتخاب عکس لاک اسکرین ویندوز ۱۱
  • گزینه‌ی Picture: با انتخاب حالت Picture باید از بین تصاویر پیش‌فرض یک مورد یا با کلیک روی Browse Photos تصویر دلخواهتان را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Slideshow: با انتخاب این گزینه، می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها یا پوشه‌ها را برای نمایش اسلایدشو در صفحه‌ی قفل با استفاده از گزینه‌ی Browse انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Windows Spotlight: گزینه‌ی پیش‌فرض ویندوز که عکس‌های تهیه‌شده‌ی مایکروسافت را ازطریق اینترنت دانلود می‌کند و به‌صورت روزانه پس‌زمینه را تغییر می‌دهد.

قابلیت‌های صفحه قفل ویندوز ۱۱

با انتخاب یکی از حالت‌های نمایش عکس Pictures یا Slideshow گزینه‌ی Get fun facts, tips, tricks, and more on your lock screen نیز به‌چشم می‌خورد که با فعال‌کردن آن ترفندها و نکته‌های جالب و کوتاهی در صفحه‌ی لاک‌اسکرین ویندوز ۱۱ نشان داده خواهند شد.

شخصی سازی نمایش اطلاعات روی لاک اسکرین ویندوز ۱۱

پایین‌تر ویژگی Lock screen status را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی منو آبشاری آن می‌توانید برنامه‌هایی که از ویجت لاک‌اسکرین برای نمایش وضعیت پشتیبانی می‌کنند، به‌دلخواه انتخاب کنید.

تنظیمات نمایش ویجت آب وهوا در لاک اسکرین ویندوز ۱۱

آخرین گزینه‌ای که در این بخش وجود دارد به کاربر امکان می‌دهد تا نمایش تصویر پس‌زمینه در صفحه‌ی ورود به ویندوز ۱۱ را فعال یا غیرفعال کند. با خاموش‌کردن این قابلیت وقتی می‌خواهید رمزعبور خود را برای ورود به حساب کاربری وارد کنید، عکس پس‌زمینه نمایش داده نمی‌شود.

بعد از تغییر تنظیمات دلخواه، پنجره Settings را ببندید و با فشردن کلیدهای میان‌بر ترکیبی Win + L سیستم را قفل کنید تا صفحه‌ی لاک‌اسکرین جدید خود را مشاهده و درصورت لزوم، دوباره تغییراتی در آن اعمال کنید.

نمایش عکس‌های دوربین گوشی در لاک‌اسکرین ویندوز ۱۱

اگر به عکاسی با گوشی علاقه دارید و عکس‌های Landscape جذابی با گوشی خود ثبت می‌کنید، با انتخاب Slideshow در تنظیمات لاک‌اسکرین ویندوز و گزینه‌ی «Include the Camera Roll folders from your PC and from OneDrive» در بخش Advanced Slideshow Settings، می‌توانید به‌صورت دوره‌ای در بازه‌های زمانی مشخص هربار تصویر لاک‌اسکرین را با عکس‌هایی که خودتان ثبت کرده‌اید، شخصی‌تر کنید.

  • ابتدا اپلیکیشن وان‌درایو را روی گوشی نصب کنید.
صفحه اول در اپلیکیشن OneDrive اندروید
شماره (۱)
ورود به حساب مایکروسافت در OneDrive اندروید
شماره (۲)
  • با حساب کاربری مایکروسافت خود که روی ویندوز ۱۱ نیز از آن استفاده می‌کنید، در اپلیکیشن وان‌درایو روی گوشی وارد شوید.
محیط گالری گوشی سامسونگ
شماره (۱)
ورود به تنظیمات گالری گوشی سامسونگ
شماره (۲)
تنظیمات OneDrive در گالری گوشی سامسونگ
شماره (۳)
  • کاربران گوشی سامسونگ در قسمت گالری می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشن وان‌درایو گزینه Sync with OneDrive را فعال کنند. این فرایند به برنامه تغییر آی‌پی نیاز دارد و روش استفاده از اپلیکیشن وان‌درایو سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین، بد نیست که بدانید با فعال‌کردن این گزینه، حساب سامسونگ به حساب مایکروسافت متصل می‌شود.
  • درصورت استفاده از اپلیکیشن اصلی وان‌درایو، می‌توانید مجوز دسترسی کامل به Camera Roll را بدهید و گزینه‌ی بکاپ خودکار از همه‌ی عکس‌ها را فعال یا به‌صورت انتخابی هر عکس دلخواه را روی وان‌درایو بکاپ کنید. توجه کنید که همه‌ی کاربران ۵ گیگابایت فضای ابری رایگان دارند و درصورت خرید اشتراک مایکروسافت ۳۶۵، این فضا به یک ترابایت می‌رسد.
  • در ویندوز نیز با حساب کاربری وارد وان‌درایو شوید تا فرایند همگام‌سازی تکمیل شود.
  • اکنون تصاویر بکاپ‌شده در وان‌درایو به‌صورت اسلایدی در لاک‌اسکرین نمایش داده می‌شوند.

برای تنظیمات دقیق‌تر و نمایش عکس‌های متناسب با قالب صفحه‌، گزینه‌ی Only use pictures that fit my screen را نیز روشن کنید تا عکس‌های پرتره یا کوچک نمایش داده نشوند.

تنظیمات OneDrive در تنظیمات لاک اسکرین ویندوز ۱۱

با فعال‌بودن گزینه‌ی When my PC is inactive, show the lock screen instead of turning off the screen، نیز صفحه درصورت بیکار‌بودن سیستم به‌جای خاموش‌شدن به لاک‌اسکرین منتقل و پخش جریانی تصاویر به‌صورت اسلایدشو آغاز می‌شود که با انتخاب Turn off the screen after the slideshow has played for می‌توانید فرایند نمایش تصاویر را بعد‌ از مدتی مشخص غیرفعال کنید.

  • بررسی ویندوز ۱۱ ؛ آشنایی با جدیدترین تغییرات، ویژگی ها و هر آنچه باید بدانید

موضوع شخصی سازی در ویندوز ۱۱ دستخوش بهبودهایی بوده است تا دست کاربران برای ایجاد نسخه‌ای شخصی‌تر از ویندوز باز باشد؛ هرچند این میزان تغییرات و شخصی‌سازی هنوز از دیدگاه خیلی از کاربران کافی نیست.

اکنون نوبت شما کاربران عزیز زومیت است که بگویید چه بخش‌هایی از ویندوز را شخصی‌سازی کرده‌اید و تجربه‌تان از شخصی‌سازی‌های ویندوز چیست؟