تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768679
شناسه : 3768679
تاریخ :
تبیین برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید فارس توسط رسانه‌ها اقتصاد ایران: شیراز- مسول انجمن راویان فجر استان فارس گفت: رسانه‌ها به‌عنوان افسران جنگ نرم برای تبیین برگزاری کنگره بزرگ و ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس به بطن جامعه تلاش کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رضا متولی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۹ روز تا برگزاری کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس باقیمانده است، گفت: در این بازه زمانی باقی‌مانده باید از جنبه خبری عبور کرده و وارد جنبه تحلیلی و اقناعی شویم.

وی با تاکید بر اینکه برای ورود به بطن جامعه به صورت سلولی و مولکولی ادامه داد: تلاش ما برای اطلاع‌رسانی باید ایجاد یک شبکه مویرگی باشد تا همه اعضای جامعه از برگزاری این کنگره بزرگ مطلع شوند.

متولی با بیان اینکه هر یک از این ۱۵ هزار شهید مصداق آیه‌ای از این کنگره هستند، گفت: شهر شیراز در برپایی مراسم‌های شهدا خوب عمل کرده است و مردم از ۱۲ سال پیش تصاویر شهدا را دیده‌اند اما باز هم نیازمند کار جدی‌تری هستیم چرا که امروزه در فضای مجازی نتوانسته‌ایم موجی ایجاد کنیم تا همه اقشار جامعه را درگیر کند.

وی با بیان اینکه برای درگیر کردن همه اقشار جامعه در برگزاری کنگره شهدا نیازمند بارش شهابی هستیم، اظهار کرد: این بارش باید با برنامه‌ریزی و در حجم گسترده‌ای انجام شود تا همه اقشار جامعه را در بر بگیرد و مردم بدانند که قرار است به زودی یک کنگره بزرگ در راستای شهدا برگزار شود.

مسؤول کمیته تألیف کنگره شهدای فارس با اشاره به سوژه‌های نابی که از دل شهدا استخراج می‌شود، گفت: ما باید اصطلاحاً موزائیک به موزائیک شهر را پوشش دهیم و فضاهای مختلف را درگیر این ماجرا کنیم لذا می‌توانیم از دل ماجراها و روایت‌های شهدا سوژه‌های نابی استخراج کرده و به آنها بپردازیم.

وی در ادامه در گلایه‌ای نسبت به همزمانی برنامه جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی همزمان با کنگره شهدا گفت: در شهر شیراز همچنین اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است اما بنا است میراث فرهنگی نیز برنامه ملی را همان زمان با کنگره برگزار کند که واقعاً جان تعجب دارد چرا که در زمان برگزاری کنگره همه توجهات باید معطوف به شهدا و کنگره باشد.

او با اشاره به اینکه ما نسبت به شهدا وظیفه ادای دین داریم، گفت: ما باید پیام شهدا را در جامعه ترویج کنیم، باید جامعه را به کمک شهدا نجات فکری دهیم و شما رسانه‌ها در این مسیر افسران جنگ نرم هستید و باید در مقابل هجمه‌های سایبری بایستید.

وی در پایان سخنانش با اشاره به تألیف ۷۴ عنوان کتاب بر اساس مستندات واقعی زندگی شهدا گفت: در حوزه تألیف کتاب در راستای کنگره شهدا یک کار جهادی و انقلابی صورت گرفته و در سه شب آخر کنگره نیز یک برنامه بسیار فاخر و شگفت‌انگیز برای مردم شیراز در حوزه شهدا خواهیم داشت.