تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3768669
شناسه : 3768669
تاریخ :
یگان ویژه حافظ امنیت زائرین حرم مطهر رضوی است اقتصاد ایران: فرمانده یگان ویژه پاسداران استان خراسان رضوی گفت: یگان ویژه با حضور در سطح شهر مشهد و اطراف حرم مطهر و اتخاذ یک سری تدابیر امنیتی آرامش خاطر را برای زائرین و عزاداران فراهم آورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد علی غزلی فرمانده یگان ویژه پاسداران استان خراسان رضوی در حاشیه تأمین نظم و امنیت مراسم‌های عزاداری ۲۸ صفر اظهار کرد: عزاداران و محبین اهل بیت (ع) از جای جای کشور عزیزمان ایران و حتی سایر کشورهای مسلمان و شیعه با پای پیاده خود را به حریم مضجع حضرت امام رضا (ع) رسانده تا در غم رحلت جد بزرگوارشان رسول الله (ص) و پدر گرامی شأن امام حسن مجتبی (ع) همراه با این امام همام به سوگ نشینند.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرزی خراسان رضوی و احتمال حضور معاندین در کشور همسایه و همچنین با توجه به حضور میلیون‌ها زائر حضرت امام رضا (ع) از اقصی نقاط کشور و دنیا در مشهد مقدس، این شهر از لحاظ امنیتی در وضعیت حساس قرار دارد.

فرمانده یگان ویژه پاسداران استان خراسان رضوی بیان کرد: این یگان با حضور مستمر در ورودی‌ها و سطح شهر مشهد به ویژه در اطراف حریم حرم مطهر رضوی و اتخاذ یک سری تدابیر امنیتی آرامش خاطر را برای زائرین و عزاداران اهل بیت (ع) فراهم آورده است.

این مقام ارشد انتظامی به برپایی هیئت زنجیرزنی کارکنان یگان اشاره و عنوان کرد: هیئت عزاداران حسینی این یگان همچون سایر هیئات در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در مسیرهای منتهی به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عزاداری پرداخته و در ابتدای ورودی حرم مطهر همدوش با مردم سوگوار رو به حرم مطهر رضوی عرض ادب کرده و برای رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) اشک ماتم ریختند.

سردار غزلی در پایان با اشاره به آمادگی کارکنان یگان ویژه پاسداران استان خراسان رضوی برای مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: پلیس ویژه با اقتدار در مقابل کسانی که قصد برهم زدن نظم، امنیت و آسایش شهروندان و زائرین گران قدر بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) را داشته باشند ایستاده و هرگز اجازه نخواهد داد آنان به مقاصد شوم خود دست یابند.