تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768668
شناسه : 3768668
تاریخ :
کسب دومین رتبه کشوری در تولید زالو توسط استان تهران اقتصاد ایران: تهران- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران دومین رتبه کوری را در تولید زالو بهخود اختصاص داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نوراله حسینی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان تهران اظهار کرد: استان تهران در زمینه پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و همچنین خاویاری از استان‌های مطرح در کشور شناخته شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، میزان ۸ هزار و ۶۶۸ تن تولید داشته ایم، گفت: این رقم در برنامه ششم توسعه ۶۲۰۰ تن بوده و با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد افزایش ۳۸ درصدی تولیدات در دو سال گذشته بوده ایم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد: استان تهران از لحاظ تولید زالو جزو استان‌های شاخص کشور بوده و در دو سال گذشته رتبه دوم کشوری را از لحاظ تولید زالو با تولید بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نخ داشتیم که با صدور پروانه‌های جدید در این خصوص قطعاً در سال جاری افزایش تولید زالو را در برنامه داریم.

حسینی بیان کرد: طرح‌های جهش تولید با مشارکت مردم در سال جاری جزو اهداف ضروری این مجموعه است و برای جلوگیری از اقدامات ساخت و سازی و انحراف از طرح در پروژه‌های شیلاتی شهرستان تاکید شد.