تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3768660
شناسه : 3768660
تاریخ :
روسیه آماده اجرای پروژه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز با مغولستان است اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: مسکو آماده اجرای پروژه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز با مغولستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در پایان مذاکرات با همتای مغولستانی خود در سخنانی اعلام کرد: روسیه آماده اجرای پروژه های هسته ای صلح آمیز با مغولستان است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: روابط تجاری و سرمایه گذاری میان روسیه و مغولستان در مذاکرات انجام شده در اولان باتور پایتخت این کشور به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

پوتین افزود: همکاری های روسیه و مغولستان در حوزه گاز دارای چشم انداز است؛ امکان تامین گاز روسیه برای مصرف کنندگان در مغولستان در حال بررسی است. مواضع روسیه و مغولستان در مورد بسیاری از مسائل بین المللی جهانی نزدیک است.

ولادیمیر پوتین در ادامه اضافه کرد: روسیه و مغولستان با همکاری در زمینه مقابله با تروریسم و همکاری های نظامی-فنی به تضمین امنیت در آسیا کمک می کنند.

سفر پوتین به مغولستان از آن جهت اهمیت دارد که این کشور جزو اعضای دیوان کیفری بین المللی است. این دادگاه مارس پارسال با طرح اتهامات جنایت جنگی مبنی بر کوچاندن غیرقانونی صدها کودک اوکراینی از این کشور و انتقال آنها به روسیه، برای رئیس جمهور روسیه قرار بازداشت صادر کرد. کرملین این اتهامات را قویاً رد کرده و آن را تحت‌تاثیر انگیزه‌های سیاسی خوانده است.