تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768651
شناسه : 3768651
تاریخ :
کلاهبرداری تلفنی کارمند قلابی بانک در قزوین اقتصاد ایران: قزوین- رئیس پلیس فتای قزوین ازبه وقوع کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام کد حساب بانکی یک شهروند به کارمند قلابی بانک در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: در پی مراجعه یک مرد جوان به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی او و برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال، پرونده در دست بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد فرد کلاهبردار ضمن تماس با شاکی و معرفی خود به عنوان کارمند بانک مرکزی از او می‌خواهد برای رفع مشکل حساب بانکی اش، کدی که برای شاکی ارسال می‌شود را باز ارسال کند تا مشکل حساب بانکی اش حل شود اما پس از بازگو کردن این کد توسط شاکی، پیامک برداشت مبلغ یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال برای وی ارسال و مورد کلاهبرداری واقع می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان قزوین با اشاره به شناسایی متهم مرتبط با این پرونده و عودت وجه مورد نظر به حساب مالباخته بر هوشیاری نسبت به دریافت پیامک‌های حاوی هرگونه شناسه کاربری و کد تاکید و از شهروندان خواست: هرگز اطلاعات مهم خود از جمله کدهای احراز هویت را در اختیار افراد غیر نگذارند و در حفظ اطلاعات حساب بانکی خود کوچک‌ترین کوتاهی و کم توجهی نداشته باشند.