تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3768637
شناسه : 3768637
تاریخ :
شهید عبداللهیان، شهید دیپلماسی و میدان بود اقتصاد ایران: نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «امیرعبداللهیان» گفت: شهید عبداللهیان، شهید دیپلماسی و میدان بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «امیرعبداللهیان» عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا، سفیر عراق در ایران، ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در کشورمان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در دانشگاه دامغان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام‌های صادر شده مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان و حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به اجلاسیه قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه پاسداشت مجاهدان در غربت ۹ سال پیش از دامغان شروع شد، اظهار داشت: پاسداشت شهدای در غربت هم‌اکنون به‌صورت بین‌المللی به سوریه و مشهد رسیده است. این اقدام توسط افراد دغدغه‌مند در مسیر ترویج فرهنگ شهادت، جهاد و استقامت در کل دنیا ایجاد شد و به منصه ظهور رسانده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، شهید عبداللهیان را شهید دیپلماسی و میدان معرفی کرد و با تاکید بر اینکه ایشان معلم اخلاق بودند و یکی از کارهای بزرگ این شهید این بود که سیاست را با اخلاق درآمیخت در حالی که برخی فکر می‌کردند اگر فردی سیاست‌مدار باشد، نمی‌توان اخلاق را رعایت کند.

وی شهید عبداللهیان را فردی متخلق به اخلاق الهی معرفی کرد و ادامه داد: ما همواره در دوران خدمت شهید عبداللهیان را در نیویورک، اروپا، لبنان و سوریه همواره در حال خدمت می‌دیدیم هرچند زحمات زیادی را در این مسیر خانواده ایشان متحمل می‌شدند و باید مکتب اخلاقی ایشان که جمع دیپلماسی و میدان بود را سرمشق مدیران روابط خارجه کشور قرار گیرد.