تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768633
شناسه : 3768633
تاریخ :
لزوم و اهمیت شناخت امام رضا (ع) در تمامی مراحل زندگی انسان اقتصاد ایران: شهرکرد_عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: معرفت به امام از معرفت به دین جدا نیست و انسان در هر سنی نیاز به افزوده شدن آگاهی خود دارد، بنابراین شناخت امام رضا (ع) در همه مراحل زندگی لازم و ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امام رضا (ع) به رأفت شناخته می‌شوند و امام رئوف هستند، این بدان معنا است که هر کسی به پیشگاه ایشان رفت، دست خالی بر نمی‎‌گردد.

وی تصریح کرد: هر کسی مشرف به زیارت امام رضا (ع) شود، از سوی این امام بزرگوار دعوت شده است، در بسیاری از مواقع همه تلاش خود را می‌کنیم برای زیارت امام رضا (ع)، اما موفق نمی‌شویم، که این موضوع علل بسیاری دارد و شاید یکی از آن‌ها گناهانی باشد که فرد مرتکب شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به بحث ولایت عهدی امام رضا (ع) عنوان کرد: خلیفه آن زمان یعنی مامون ملعون با هدف مقبولیت خود، این امام بزرگوار را به ایران کشاند تا با تحمیل ولایت عهدی به این امام بزرگوار به اهداف خود دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) ولایت عهدی را به‌صورت مشروط قبول کرد.

جلالی بیان داشت: مامون اهداف شومی در سر داشت و با ولایت عهدی امام رضا (ع) به دنبال تحقق آن بود، اما ایشان با زیرکی، همه این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کردند.

وی افزود: مامون وقتی دید مردم به امام رضا (ع) روی آوردند و به سمت ایشان حرکت می‌کنند، تحمل نکرد و تصمیم به حذف ایشان گرفت، به این ترتیب امام رضا (ع) را به واسطه سم به شهادت رساند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اذعان داشت: خلفای عباسی به دنبال تحت نظر قرار دادن ائمه معصوم بودند و مامون نیز به دنبال تحقق همین هدف بود و از همین‌رو امام رضا (ع) را نزدیک خود آورده بود.

جلالی با اشاره به این موضوع که هر که بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناخته است گویا به مرگ در دوره جاهلیت از دنیا رفته است یادآور شد: در جایی دیگر نیز از پیامبر اکرم (ص) روایت داریم که می‌فرمایند: «کلهم نور واحد»، بنابراین هر کسی امام رضا (ع) را بشناسد و شأن و جایگاه ایشان را بداند، امام زمان خود را نیز شناخته است.

وی با تاکید بر لزوم شناخت امام اضافه کرد: انسان اگر امام خود را شناخت و معرفت به ایشان داشته باشد، اهداف امام را نیز می‌شناسد و این موضوع در زندگی تأثیر بسزایی دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: معرفت به امام از معرفت به دین جدا نیست و انسان در هر سنی نیاز به افزوده شدن آگاهی خود دارد، بنابراین شناخت امام رضا (ع) در همه مراحل زندگی لازم و ضروری است و از این طریق است که راه حقیقت را در زندگی می‌توان پیدا کرد.