تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768626
شناسه : 3768626
تاریخ :
اقتصاد باید به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شود اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس شورای راهبری کمیته بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید از تصدی‌گری در بخش اقتصاد خارج شود و سیاست‌گذار باشد، اقتصاد باید به دست بخش خصوصی و تعاونی سپرده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس، اظهار کرد: اگر ماده‌های این قانون به درستی اجرا می‌شد، قطعاً بسیاری از مشکلات بخش تولید و صنعت از جمله مشکل ناترازی انرژی قابل حل بود.

رئیس شورای راهبری کمیته بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی ایران افزود: قوانین خوبی در ۲۰ سال اخیر در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که یکی از این قوانین قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است، اما این قانون نیز به درستی اجرا نشد.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی شدن اقتصاد یکی از سیاست‌های اصل ۴۴ بود، گفت: اقتصاد کشور اکنون دولتی است، طبق چشم‌انداز تعیین شده در کشور مقرر بود ایران در سال ۱۴۰۴ رتبه اول منطقه در بخش علم، فناوری و اقتصاد را داشته باشد، متأسفانه در حوزه اقتصاد نتوانستیم به چشم‌انداز تعیین شده برسیم.

فولادگر تاکید کرد: دولت باید از تصدی‌گری در بخش اقتصاد خارج شود و سیاست‌گذار باشد، اقتصاد باید به دست بخش خصوصی و تعاونی سپرده شود، باید با اجرای صحیح قانون جایگاه بخش خصوصی در کشور را ارتقا دهیم.

رئیس شورای راهبری کمیته بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه باید از ابلاغ دستورالعمل‌های خلق‌الساعه در کشور جلوگیری شود، یادآور شد: باید به فعالان اقتصادی زمان بدهیم تا خود را با دستورالعمل‌های جدید وفق بدهند، فعالان اقتصادی می‌توانند تغییرات ناگهانی مقررات و قوانین را در سامانه 2430.ir گزارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه در ۱۵ سال گذشته در تولید برق پیشرفت خوبی نداشتیم، عنوان کرد: اگر طرح رگولاتوری برق و نفت در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، بسیاری از مشکلات ناترازی انرژی در کشور حل خواهد شد.

فولادگر خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین ریشه در گزارش‌های نظارتی دارد، مجلس شورای اسلامی باید نظارت بر اجرای قوانین را انجام دهد.