تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768605
شناسه : 3768605
تاریخ :
هدف دشمنان شکست انقلاب و اسلام است اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه در مازندران هدف دشمنان را شکست انقلاب و اسلام دانست و گفت: این درحالی که خداوند وعده شوکت دین را داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر سه شنبه در چهل و یکمین یادواره شهدای روستای تاکام، ضمن تسلیت ایام و گرامیداشت یاد ۱۱ شهید این روستا، با بیان اینکه سابقه برگزاری این مراسم یادواره به چهل سال قبل برمی‌گردد، اظهار کرد: سعی و تلاش دشمنان بیرونی و درونی بر این بود که پیغمبر را یا در زمان خودش منزوی و حضور اسلام و دینش را خاموش کنند یا بعد از او آثار وجودش را از بین ببرند.

وی افزود: خدای بزرگ فرمودند که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خدا نمی‌گذارد این نور نه در زمان پیغمبر و نه بعد از آن خاموش شود و آنچنان نام و آوازه پیامبر اکرم (ص) را بالا برد که یهودیانی که انواع خرافات را به اسم دین وارد کردند، مورد حمله مسلمانان و غربال‌گری‌ها قرار گرفتند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: ما باید دینداری به دین درستِ بدون خرافات کنیم زیرا در مجالس امام حسین (ع) کارهایی همچون قمه‌زدن‌ها می‌کنند که نادرست بوده و در شأن امام حسین (ع) نیست‌و ما حق نداریم به این سرمایه الهی که متعلق به پیغمبر و آل اوست دست بزنیم و پیرایه بزنیم، خرافات بدترین آفت هر دین است و باید دین ناب داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نزول آیه‌ای در قرآن برای فرستادن صلوات برای پیامبر اکرم و قرار دادن نام ایشان در اذان و اقامه، عنوان کرد: سیاست خداوند این است که انسان‌های پاک بالا بروند و سیاست شیاطین این است که انسان‌های پاک را بدنام و ترور کنند، به آنان تهمت بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه الان برخی‌ها با حرف‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند دل مؤمنین را می‌سوزانند، خاطرنشان کرد: تلاش دارند فرهنگ سگ‌داری را گسترش بدهند، در حالی که سگ نجس است و در خانه تمام زندگی را نجس می‌کند در حالی که شرط اول عبادت پاکی است.

این مسئول یادآور شد: دشمنان ما می‌خواهند انقلاب و اسلام را بشکنند و پیامبر را ترور شخصیتی کنند، اما خدای بزرگ وعده داده که دینمان را شوکت ببخشد.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌دانست که در میان مردم منافقینی هست که باوجود زنده بودنش دروغ می‌گویندو حضرت علی (ع) فرمودند که من از ظلم رعیت خودم می‌ترسم نه حاکمان.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: ما باید راه شهدا را ادامه دهیم، نگذاریم یک تعداد اندک ناجوانمرد زحمات چهل‌ساله شما مردم را هدر دهند و قدر دین اسلام را بدانیم، به فرموده پیامبر اکرم (ص) کسی که نماز نداشته باشد دین هم ندارد نماز برجسته‌ترین فراز از زندگی پیامبر و آل اوست، هم خودمان باید نمازخوان باشیم و هم به فرزندانمان آموزش بدهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه سعی کنید نسلتان اهل نماز، حلال‌خوری، دست‌پاکی، چشم‌پاکی و غیره باشند، اذعان داشت: پیامبر اکرم (ص) هم نگران آینده امت و هم اهل بیت (ع) خودش بود و تجربه نشان داد که ناراحتی او هم درست بوده است.