تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3768595
شناسه : 3768595
تاریخ :
درخشش دانش‌آموزان ایرانی در نمایشگاه نوآوری لندن اقتصاد ایران: میان رقابت تنگاتنگ ۱۷ کشور جهان در نمایشگاه جهانی نوآوری لندن، دانش‌آموزان ایرانی با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز، به‌عنوان سفیران نوآوری و استعداد کشور، بار دیگر درخشش بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند و افتخارآفرینی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه جهانی نوآوری دانش‌آموزی با مشارکت 17 کشور در دانشگاه ساری (Surrey) لندن در کشور انگلیس از تاریخ 29 مرداد الی 2 شهریور به‌صورت حضوری در سه بخش پروژه‌های علمی، استعداد و هنر با حضور تیم‌های دانش‌آموزی کشورهای ایران، انگلستان، ترکیه، مکزیک و فیلیپین برگزار شد.

مهران خسروانی؛ مدیر بین‌الملل شتاب‌دهنده علمی آموزشی تواترون اعلام کرد که دانش‌آموزان ایرانی برای حضور در این رویداد در سه رویداد انتخابی پیشتر شرکت کردند و پس از کسب سهمیه نهایی موفق به حضور در مرحله نهایی شدند.

در این رویداد دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز و همچنین جایزه نقدی 300پوندی شدند.

امیرحسین کتابچی و دلسا حضرتی در بخش استعداد موفق به کسب دو مدال طلا شدند و همچنین دلسا حضرتی موفق به کسب جایزه ویژه رویداد و جایزه 300پوندی رویداد شد.

در بخش پروژه‌های علمی آلین شهسواری موفق به کسب مدال نقره، سایا انصاریان و محیا حمزه موفق به کسب دو مدال برنز شدند.

خسروانی تأکید کرد: با توجه به اهداف گام دوم انقلاب، حمایت از نوآوری و استعداد‌های نوجوانان و جوانان در ایران باید یکی از اولویت‌های اصلی کشور باشد تا بتوان در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد موفقیت‌های بیشتری در سطح جهانی بود.

وی بر نقش حیاتی شتاب‌دهنده‌های علمی و آموزشی مانند تواترون در کشف و پرورش این استعداد‌ها تأکید کرد و از برنامه‌های آتی برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تقویت جایگاه ایران در عرصه فناوری و نوآوری خبر داد.

انتهای پیام/+