تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768593
شناسه : 3768593
تاریخ :
کشف جرایم سایبری در بوشهر ۲۱ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- رییس پلیس فتای استان بوشهر از افزایش ۲۱ درصدی کشف در سال جاری نسبت به سال گذشته در پرونده‌هایی که با موضوعات جرایم سایبری به پلیس فتا ارجاع شده خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی قاسمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم پیچیدگی‌های خاص پی جویی جرایم سایبری و دشواری‌های فنی شناسایی هویت مجرمین سایبری، با استفاده از آخرین روش‌های علمی و بهره گیری از آزمایشگاه فارنزیک و حمایت‌های مراجع محترم قضائی استان، شاهد موفقیت‌های خوبی در کشف جرایم سایبری و احقاق حقوق شکات و مالباختگان در این حوزه مأموریتی هستیم.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: ۲ جرم کلاهبرداری سایبری و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی همچنان از جرایم پرتکرار سایبری در سطح کشور و استان بوده و ۵۳ درصد از کلاهبرداری‌های سایبری در بستر سایت‌های آگهی محور نظیر دیوار، شکل گرفته است و بیشترین تفاوت مثبت در کشفیات نیز با ۴۲ درصد افزایش در کشف کلاهبرداری‌ها در استان با محوریت پلیس فتا صورت پذیرفته و در برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی نیز شاهد ۴ درصد افزایش موفقیت و کشف هستیم.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اضافه کرد: ۲۹ درصد برداشت‌های اینترنتی با شگرد ارسال لینک‌های جعلی برای کاربران و درصد بالایی از کلاهبرداری‌ها در قالب اخذ بیعانه قبل از تحقق واقعی معامله و تحویل کالا یا خدمات صورت گرفته است.

وی گفت: به شهروندان عزیز توصیه می‌شود که از ورود به لینک‌هایی با منابع ناشناس و پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا خودداری کنند.