تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768592
شناسه : 3768592
تاریخ :
اجلاسیه مجاهدان در غربت آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: دامغان- نهمین اجلاسیه شهدای در غربت در شهرستان دامغان آغاز به‌کار کرد، در این رویداد جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه بزرگ مجاهدان در غربت، بعد از ظهر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری، فرمانده انتظامی کل کشور و همچنین سفرای کشورهای عراق و یمن در دانشگاه دامغان آغاز به کار کرد.

این اجلاسیه برای نهمین بار برگزار می‌شود و موضوع آن گرامی داشت مجاهدان راه اسلام ناب محمدی (ص) و کسانی است که از جان و مال شأن گذشته تا در راه آمان های اسلام و تشیع در دنیا مبارزه کنند. کسانی مانند شیخ نمر، زکزاکی، رهبران مقاومت یمن و لبنان و… در زمره کسانی هستند که رویدادهای سال قبل تقدیر شدند.

امسال اما با توجه به شهادت شهید امیرعبداللهیان و شهید رئیسی و از آنجا که شهید دیپلماسی کشورمان زاده شهرستان دامغان است، این رویداد با محوریت گرامی داشت یاد شهید امیرعبداللهیان و با حضور همسر و فرزند ارشد او برگزار می‌شود.

قبل از این مراسم رونمایی از سردیس شهید امیر عبداللهیان و همچنین المان گرامی داشت ایشان طی مراسم رسمی و باشکوه با حضور مسئولان کشوری و لشگری و سفرای کشورهای همسایه مانند عراق برگزار شد.

در این مراسم قرار است نماینده ولی فقیه در استان سمنان، سفرای یمن و عراق و همچنین سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی سخنرانی کنند یکی دیگر از سخنران‌های کلیدی این مراسم نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور است.

نکته قابل توجه این مراسم این است که سال گذشته شهید امیرعبداللهیان در همین مراسم سخنرانی کرده و از همسر ایشان هم تقدیر شد و امسال مراسم به یادبود ایشان و با حضور خانواده شهید دیپلماسی برگزار می‌شود و این موضوع در بعد عاطفی هم جلوه خاصی به مراسم بخشیده است.