تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768524
شناسه : 3768524
تاریخ :
مراسم پیاده روی شهادت امام رضا(ع) در بوانات برگزار می‌شود اقتصاد ایران: بوانات -رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات در استان فارس گفت: از سه نقطه بوانات با مسافت های ۹، ۱۸ و ۱۲ کیلومتر تا مقصد امامزاده شاه میر حمزه پیاده روی به مناسب شهادت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام محمد حسام‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مراسم پیاده روی شهادت امام رضا (ع) در بوانات گفت: هرساله از سه نقطه شهرستان بوانات با مسافت‌های ۹، ۱۸ و ۱۲ کیلومتر تا مقصد امامزاده شاه میر حمزه پیاده روی به مناسب شهادت امام رضا (ع) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مردم و زائران از شهر سوریان به مسافت ۱۸ کیلومتر و از روستا منج به مسافت ۹ کیلومتر و از مزایجان به مسافت ۱۲ کیلومتر از صبح زود شروع به پیاده روی می‌کنند و پس از رسیدن به امام زاده قبل از نماز ظهر عزاداری می‌کنند و سپس با ناهاری که موکب ها تدارک می‌بینند پذیرایی می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات افزود: در طول این مسیرهای پیاده روی حدود ۴۵ موکب که اکثر آنها به صورت مردمی تشکیل شده است برپا شده و از زائران پذیرایی می‌کنند و علاوه بر آن فعالیت‌های فرهنگی متفاوتی نیز انجام می‌شود.

حسام پور به فعالیت‌های فرهنگی این موکب ها بیشتر اشاره کرد و گفت: در موکب‌های فرهنگی چند روحانی حضور پیدا می‌کنند که چند نفرشان از قم می‌آیند و کارهای فرهنگی برای نوجوانان انجام می‌دهند، یک موکب هم سازمان تبلیغات برپا کرده که در آن برای کودک و مادر فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود.