تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768511
شناسه : 3768511
تاریخ :
روحانیت گیلان در راه خدمت فرهنگی به مردم جان فدای جامعه است اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: روحانیت گیلان در راه خدمت فرهنگی به مردم جان فدای جامعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام محمدعلی نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اتفاق دلخراش هتک حرمت به روحانیت معزز در رشت اظهار کرد: هر دو روحانی بزرگوار گیلانی که در کمتر از دو ماه گذشته در لاهیجان و رشت مورد هجمه قرار گرفتند از معتمدین و اساتید اخلاق بوده و همه زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد معلوم الحالی که رفتاری متفاوت از عموم مردم دارند اقدام به چنین رفتارهای شنیع و ناپسند زده‌اند، گفت: برخی‌ها در تلاش هستند تا این رفتار شنیع و ناپسند را به عموم مردم تعمیم دهند در صورتی که مردم بارها ثابت کرده‌اند که به خادمین خود در قشر روحانیت خوشبین بوده و ارتباط عموم مردم با روحانیت صمیمی و تنگاتنگ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر رابطه دوستانه، تنگاتنگ و صمیمی مردم با روحانیت در روستاها و شهرها تصریح کرد: مردم روحانیت را از خود می‌دانند چرا که روحانیت در کنار آنها و شبیه به آنها زندگی می‌کنند زیرا آنها نیز مثل مردم با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و امین مردم هستند هر چند که رسانه‌های معاند دنبال جو سازی منفی علیه روحانیت هستند.

نجفی با اشاره به ابعاد مختلف هجوم اخیر به روحانیت معزز در گیلان، گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که به دلیل ارتباط مطلوب و مؤثر روحانیت با مردم در استان گیلان، دشمن درصدد ایجاد تفرقه و ایجاد فاصله بین عموم مردم با قشر معزز روحانیت است.

وی با بیان اینکه عموم مردم از این حادثه شنیع در لاهیجان و رشت بسیار متأثر بوده و مراسم تشییع پیکر شهید روحانی در لاهیجان نشان از قدرشناسی مردم نسبت به روحانیت دلسوز و متواضع است، افزود: امید واثق داریم مدیران خدوم دستگاه‌های نظامی، امنیتی و قضائی با برخورد قاطع با خاطیان اجازه نخواهند داد تا عده‌ای سودجو تصویر استان را مخدوش کرده و بین مردم و روحانیت اختلاف ایجاد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه روحانیت گیلان در راه خدمت فرهنگی به مردم جان فدای جامعه است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا رسانه‌ها روایت درست و روایات دست اول را برای افکار عمومی تبیین کنند و مانع تحریف رسانه‌های معاند شوند.

وی با تاکید بر اینکه تقابل حق و باطل همیشگی بوده و هیچ گاه تمام نمی‌شود و بدون تردید قشر روحانیت که پیشانی نبرد جهادی فرهنگی است مورد هجمه جبهه باطل قرار می‌گیرد، گفت: این اتفاقات دردناک نشان دهنده حقانیت مسیر روحانیت استان بوده و گواه این است که روحانیت توانسته مسیر حقیقت توحیدی را با نگاه مردمی خود پیش ببرند.