تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3768502
شناسه : 3768502
تاریخ :
ظفرقندی: کلیدی‌ترین هدف وزارت بهداشت تاکیدات رهبری است اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، در دیدار با مسئولین هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، کلیدی‌ترین هدف وزارت بهداشت را تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت و سردار فتحیان رئیس این مؤسسه با وزیر بهداشت، دیدار و گفتگو کردند.

محمدرضا ظفرقندی در این دیدار که روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ارتباط با نسل جوان به منظور انتقال تاریخ، فرهنگ مقاومت و ایثار به ویژه رشادت‌های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و مبارزه با بیماری کرونا، استفاده از روش‌های جدید را برای انتقال پیام مقاومت و ایثار به نسل جوان، مهم دانست.

وی با اشاره به گردآوری کتاب شرح درد اشتیاق و لزوم آشنایی دانشجویان علوم پزشکی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس، گفت: در مدرسه مفید، علاوه بر تربیت نیروهایی که هر کدام از آنها در حال حاضر مدیر و متخصص هستند، ۷۵ شهید تقدیم انقلاب و کشور شدند و در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز تلاش کردیم در حد توان نیروهای متخصص را برای بهره مندی مردم سراسر کشور، تربیت کنیم.

وزیر بهداشت، هدف اصلی وزارت بهداشت را ارائه خدمات شایسته و مطلوب به همه مردم به ویژه نیازمندان دانست و گفت: کلیدی‌ترین هدف ما همان تاکید مقام معظم رهبری است که فرمودند کاری کنیم که بیمار جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشد. با ظرفیت و انسجامی که در دولت چهاردهم و از جمله در حوزه سلامت شکل گرفته، می‌توانیم با اقدامات جهادی و داوطلبانه در جهت محرومیت زدایی، اقدام کنیم.

سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در این دیدار ضمن اهدای یک تبّرک از کربلا به دکتر ظفرقندی، از آمادگی مؤسسه بهداری رزمی برای مشارکت در اقدامات پیشگیرانه و غربالگری بیماری‌ها به ویژه غربالگری سرطان خبر داد و گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های درمانی نیروهای مسلح و با هماهنگی وزارت بهداشت، اردوهای جهادی را در مناطق محروم گسترش دهیم.

سردار نصرالله فتحیان، رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دکتر ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت، گفت: دکتر ظفرقندی از افراد ولایی است و سابقه آشنایی ما با دکتر پزشکیان و دکتر ظفرقندی مربوط به سال ۶۱ و زمانی بر می‌گردد که آنها مسئول تیم‌های اضطراری پزشکی در دوران دفاع مقدس بودند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر ظفرقندی در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: وی در دوران بعد از دفاع مقدس نیز استاد و معلمی نافذ و ارزشمند بوده و مدیری خلاق، توانمند، متدین و انقلابی است که امیدواریم در زمینه حل مشکلات کشور، موفق باشد.

در پایان این نشست از وزیر بهداشت به عنوان عضو هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت دعوت شد که در نشستی با اعضای هیأت امنا، عملکرد این مؤسسه را بررسی کند.