تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3768460
شناسه : 3768460
تاریخ :
خط خوردن نام ملی‌پوش هلندی به دلیل رفتن به لیگ عربستان اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتبال هلند، روی نام یکی از بازیکنان این تیم که به تازگی به تیمی از لیگ‌های حرفه‌ای عربستان سعودی پیوسته است، خط کشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رونالد کومان سرمربی تیم ملی فوتبال هلند فاش کرد؛ دلیل اینکه استیون برگوین را به اردوی لاله‌های نارنجی دعوت نکرده، رفتن بازیکن به لیگ حرفه‌ای عربستان است.

روز گذشته (دوشنبه) باشگاه آژاکس آمستردام اعلام کرد که برگوین 26 ساله از این تیم جدا شده تا به الاتحاد عربستان ملحق شود، انتقالی که برای تیم پایتخت هلند 21 میلیون یورو آورده مالی داشت و البته برای بازیکن به منزله پایان دوران حضورش در تیم ملی هلند خواهد بود.

کومان در نشست خبری پیش از بازی شاگردانش برابر بوسنی‌و‌هرزگوین در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در پاسخ به خبرنگاری که دلیل دعوت نشدن برگوین را از او پرسید گفت: استیون برگوین در 26 سالگی به لیگ عربستان می‌رود. کاملاً مشخص است که تصمیم او هیچ ارتباطی به جاه‌طلبی ورزشی ندارد، بنابراین پرونده حضور او در تیم ملی هلند بسته است. او احتمالاً می‌دانست که من چنین چیزی را خواهم گفت.

برگوین در رده جوانان برای تیم‌های آژاکس و آیندهوون بازی کرد و در تیم دوم پایش به دنیای حرفه‌ای فوتبال باز شد. او ماه ژانویه سال 2020 با قراردادی 27 میلیون پوندی به تاتنهام پیوست اما در این تیم نتوانست انتظارات را برآورده کند و دو سال بعد با قراردادی به ارزش 26.4 میلیون یورو به آژاکس ملحق شد. برگوین در 80 بازی‌اش برای تیم پایتخت هلند، 29 گل زد و 12 پاس گل داد اما پیشنهاد وسوسه انگیز تیم شهر جده عربستان باعث شد او خیلی زود قید بازی در اروپا را بزند و به بازیکنانی مانند کریم بنزما، انگولو کانته و موسی دیابی در الاتحاد ملحق شود.

انتهای پیام/