تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3768409
شناسه : 3768409
تاریخ :
هاشمی: ۲ هدیه خوب به دنیامالی دادیم اقتصاد ایران: وزیر پیشین ورزش گفت: آمایش سرزمینی و طرح ملی پیشرفت ورزش کشور ۲ هدیه خوب به دنیامالی است و ما همه‌گونه اطلاعات را در این طرح مستند کرده‌ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم تکریم کیومرث هاشمی و معارفه احمد دنیامالی صبح امروز با حضور عارف، معاون اول رئیس جمهور در وزارت ورزش برگزار شد.

کیومرث هاشمی، وزیر پیشین ورزش اظهار داشت: بسیار خوشحالم در این نشست حضور پیدا کردم و به آقای دنیامالی خوش‌آمد می‌گویم. بی تردید ایشان در طول فعالیت‌شان در حوزه ورزش منشا خدمات زیادی بوده‌اند و ان‌شاءالله از این پس هم خواهند بود. ضمن اینکه جامعه ورزش و جوانان وظیفه خود می‌داند که حمایت‌ و همکاری‌های لازم را با ایشان داشته باشد و من نیز به سهم خودم هر کمکی مورد نیاز باشد، انجام خواهم داد.

وزیر پیشین ورزش افزود: ما ورزشی‌ها مثالی داریم، وقتی مسابقه دو امدادی برگزار می‌شود، هر چقدر شتاب بیشتر باشد و چوب به نفر بعدی با سرعت بیشتری داده شود، نتیجه بهتری رقم خواهد خورد. کار ما هم به همین شکل است و من این چوب امدادی را تقدیم آقای دنیامالی می‌کنم و امیدوارم بیش از گذشته موفق باشد و زمینه توسعه و بالندگی ورزش را فراهم کند‌.

هاشمی در ادامه سخنانش به اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره رئیس جمهور شهید، حوزه نوجوانان به شورای عالی جوانان تبدیل شد چرا که اعتقاد بر این است که شروع نوجوانی اگر به خوبی مدیریت شود، اثرات آن در دوره جوانی شکوفا می‌شود.در عرصه ورزش هم چنین وضعیتی وجود دارد اگر ورزش مدراس ما به خوبی دیده نشود، در سنین بالا، فرهنگ ورزش به دست نمی‌آید.

او با تاکید بر تعامل جامعه با هدف ایجاد آرامش و وفاق متذکر شد: در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره وفاق و همدلی وجود نداشت چرا که کار، توسط خود عزیزان انجام شد و ما نقش هماهنگ کننده را داشته و سعی کردیم از نقطه نظرات مختلف مجموعه ورزش و جوانان بهره ببریم. در همین راستا سعی کردیم ارتباط خود را با جامعه ورزش بیشتر و‌ نزدیک کنیم.

وزیر پیشین ورزش با بیان این نکته که در کنار برنامه‌های روزمره، دو برنامه اساسی پیگیری شد، عنوان کرد: یکی از این مباحث برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور است. 9 دستگاه در کشور فعال هستند که امور ورزشی را به پیش می‌برند، ضمن اینکه اعتبارات خوبی از ناحیه دولت به آن‌ها تزریق می‌شود، اما به دلیل نداشتن برنامه جامع موفق نشدیم حول یک مدیریت واحد در سیاست‌گذاری‌ها آنها را هدایت کنیم. بنابراین در طرح تبیین شده پیگیری این طرح ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: آمایش سرزمینی و طرح ملی پیشرفت ورزش کشور 2 هدیه خوب به دکتر دنیامالی است و ما همه‌گونه اطلاعات را در این طرح مستند کرده‌ایم. به عنوان مثال حدود 100 هزار نقطه و اماکن ورزشی در کشور شناسایی شده و سرانه ورزشی در حال حاضر بالای دو متر مربع است بنابراین اگر بخواهیم برنامه‌ریزی خوب و جامعی داشته باشیم، باید داده‌های درست و دقیقی داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه براساس این طرح حدود 174 میلیون متر مربع فضای ورزشی وجود دارد،گفت: این رقم بسیار بزرگ است و بر اساس سرانه جمعیتی، حدود 2.06 متر مربع سرانه ورزشی وجود دارد. البته تجربه می‌گوید این‌ها یک عدد است و مهم این است که چقدر ما بهره‌وری از این فضاها داشته باشیم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌، این مسائل در نظر گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال برای رشته کشتی، 738 سالن تخصصی و 1550 مکان مشترک این رشته با رشته‌های دیگر شناسایی شده است. 64 سالن ورزشی اختصاصی کشتی در دست احداث داریم و 1069 مربی کشتی فعال در رده‌های مختلف شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: من 4 سال معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بودم و اگر ورزش در این بخش به درستی مدیریت شود، ورزش دانشگاه‌ها هم به درستی مدیریت خواهد بود. واقعیت این است که توسعه ورزش در دل توسعه آموزش و پرورش است و توسعه ورزش قهرمانی در دل فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی است و ما هر چقدر در ورزش دانش‌آموزی تلاش کنیم، به توسعه ورزش به معنای عام و خاص آن کمک کردیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به مسایل و مشکلات دو باشگاه سرخابی‌های پایتخت اشاره کرد وگفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات ورزش کشور، بحث دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که سال‌های سال مشکل مالکیت داشتند و در لیگ قهرمانان آسیا با مشکل روبرو می‌شدند اما این دو باشگاه در دولت سیزدهم واگذار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تهران کمترین سرانه ورزشی را در کشور دارد، اظهار داشت: تهران در بخش سرانه ورزشی در بین سایر استانها رده آخر قرار دارد ولی به دلیل اینکه بخش خصوصی در این استان فعالیت زیادی دارند این مهم دیده نمی شود. سیاست دولت این بوده که ابتدا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود و برای استفاده مردم مورد بهره برداری قرار گیرد و بعد افتتاح تمامی پروژه‌ها، پروژه‌های جدید کلنگ‌زنی شود. در دولت سیزدهم  نزدیک به دو هزار پروژه در حوزه ورزش افتتاح شد.

کیومرث هاشمی ادامه داد: تمام‌ مطالبات قهرمانان که از سالهای گذشته و حتی از سال 1389 بوده همه پرداخت شد و همانطور که آقای دنیا‌مالی در جریان هستند هرساله جوایز قهرمانان طی مراسمی با حضور رئس جمهور به آنها اهدا می‌شود.

وی افزود: در مورد طرح سرباز قهرمان باید به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اشاره کنم. ایشان همواره موضوع قهرمانان را مورد توجه قرار داده‌اند، لذا از آقای قالیباف خواهش کردم هم موضوع نظام باشگاهداری و هم لایحه سرباز قهرمان که اصلاحش باید در صحن مجلس به تصویب برسد، اتفاق بیفتد که اگر این دو موضوع رقم بخورد در حوزه باشگاهداری شاهد یک اتفاق بزرگ خواهیم بود و در بخش سرباز قهرمان هم دغدغه قهرمانان که همواره مشکل اصلی ورزشکاران و‌ قهرمانان بوده است برطرف خواهد شد.

هاشمی همچنین به موفقیت‌های ورزشکاران، قهرمانان و ملی پوشان کشورمان در رویدادهای مختلف بین المللی اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم 2390 مدال از سوی ورزشکاران در رویداهای مختلف کسب شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی را با دنیامالی داشتیم و یکی از مسائل، پروژه ورزشگاه بزرگ تهران بود که آرزوی کشور است. این پروژه مصوبه هئت دولت را دارد و در قانون بودجه، ردیف بودجه دارد و 195 هکتار زمین آن از آستان مقدس حضرت امام خمینی گرفته شده است و کارهای مورد نظر آن توسط قرارگاه خاتم انجام شده است. در دولت سیزدهم احداث ورزشگاه جدید تهران تصویب شد و اعتبارات آن در قانون بودجه دیده شده و قرار شد از طریق دو شرکت این کار را انجام دهند. این پروژه ماندگار برای جمهوری اسلامی است و‌ مربوط به هیچ دولتی نیست و از دولت جدید نیز خواهش می‌کنم این کار را با قدرت به جلو ببرد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه جوانان اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به 60 همت در بخش جوانان‌موفق شدیم به صورت وام ازدواج به زوج‌های جوان بدهیم و ‌توسعه و‌ تجهیز خانه جوانان با هدف توسعه آموزش مهارت زندگی در حوزه جوانان از جمله اهداف مهم بود و بنده اعتقاد دارم با کمک مجلس باید حوزه جوانان از حوزه ورزش جدا شود. خوشحال هستم که حسن ختام حضورم با نتایج خوب المپیک‌ همراه شد و امیدوارم که در المپیک لس آنجلس هم نتیجه خوبی را ورزشکاران عزیز کسب کنند.

هاشمی ضمن تشکر از خانواده بزرگ ورزش و‌ جوانان گفت: از برادر عزیزم آقای خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المیپک تشکر می‌کنم که کمک کردند تا در یک حرکت هماهنگ و همراه کاروان اعزامی را به بهترین شکل به رویداد المپیک اعزام‌کنیم.

وی تصریح کرد: جا دارد از معاونین، مدیران ستادی، مدیران کل استانها، روسای فدراسیون‌ها و همکارانم در وزارت ورزش و‌جوانان تشکر کنم. همکارانمان در وزارت ورزش کمترین حقوق را دریافت می‌کنند و در همین راستا اگر از بنده کوتاهی دیدند همینجا در خواست حلالیت دارم. مجدد به آقای دنیامالی خوش‌آمد می‌گویم. من با کمال میل و به سهم خود آنچه که در این نظام‌یاد گرفتم را در اختیار جناب آقای دنیامالی قرار خواهم داد.

انتهای پیام/