تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768387
شناسه : 3768387
تاریخ :
۴۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شده است اقتصاد ایران: تبریز-نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماه نخست سالجاری ۴۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسماعیلی روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی، تعداد ۸۱ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

وی با بیان این‌که ۴۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده است، گفت: در این مدت ۳۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها نیز قلع و قمع شد.

اسماعیلی با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۲ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، ادامه داد: با نصب ۱۵۶ کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری شد.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی همچنین افزود: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توأمان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق همه چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت‌ماه قطع بود و همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی‌رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی از شناسایی ۳۹۵ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها خبر داد.