تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3768385
شناسه : 3768385
تاریخ :
وزارت خارجه سفیر استرالیا را به جرم تبلیغ همجنسگرایی اخراج کند اقتصاد ایران: کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن محکوم کردن اقدام هنجارشکنانه سفارت استرالیا در تهران با تبلیغ همجنسگرایی، اظهار کرد: وزارت خارجه سفیر استرالیا را اخراج کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با ترویج همجنس بازی توسط سفیر استرالیا در تهران، بیان کرد: اقدام اخیر سفارت استرالیا در ترویج پدیده‌های ضد اخلاقی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. جمهوری اسلامی ایران یک کشور کاملاً اسلامی و دارای الگوهای ارزشی است، تبلیغ پلشتی‌ها و ناهنجاری‌ها در یک کشور اسلامی، اهانت به ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی آن کشور است.

وی ادامه داد: سفارت استرالیا باید پاسخگوی این رفتار باشد متأسفانه این اقدام توهین به ارزش‌های اسلامی و ملی ایران است و سفیر استرالیا باید از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شود حتی به دلیل همین رفتارهای غیر اخلاقی که برخی سفارتخانه‌های کشورهای غربی در کشورهای اسلامی انجام داده‌اند، جمهوری اسلامی در این رابطه اقدام‌های تند و اثرگذار داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین گفت: به نظر می‌رسد سفیر جدید استرالیا در تهران با هدف توهین به آرمان‌های جمهوری ایران و انقلاب اسلامی این اقدامات تبلیغاتی را انجام داده و وزارت خارجه باید سفیر استرالیا را از ایران اخراج کند، همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا را فرا بخواند تا سفرای کشورهای اروپایی و غربی هنگام حضور در ایران بدانند، ایران تحت هیچ شرایطی از ارزش‌های اسلامی و دینی خود برای برقراری رابطه با آنها عقب نشینی نخواهد کرد.

هانی‌زاده با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید در این خصوص اقدام سریعی انجام دهد؛ افزود: اقدام سفیر استرالیا در تهران باید با حساسیت بیشتری از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دنبال شود و وزارت خارجه سفیر جدید استرالیا را از تهران اخراج کند. لازم است وزارت خارجه سریعاً اقدام انجام دهد و باید شرایطی فراهم شود که دستگاه دیپلماسی اقدامات تند و کاملاً مبتنی بر قوانین بین المللی اتخاذ کند. به نظر می‌رسد اگر دستگاه دیپلماسی تعلل کند در آینده این سفارتخانه‌ها اقدام‌های بیشتری انجام خواهند داد و بسیاری از الگوهای رفتار اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی ایران را نادیده خواهند گرفت.