تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3768379
شناسه : 3768379
تاریخ :
تغییر استراتژی انویدیا ممکن است عرضه گرافیک‌های RTX 50 را به تأخیر بیندازد اقتصاد ایران: گفته می‌شود نقص در طراحی گرافیک‌های سری RTX 50 باعث تأخیر در عرضه‌ی آن‌ها خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بسیاری از گیمرها و کاربران منتظرند تا انویدیا سرانجام از گرافیک‌های سری GeForce RTX 50 خود با معماری بلک‌ول رونمایی کند. بااین‌حال، موانعی خاص ممکن است بر زمان‌بندی عرضه‌ی گرافیک‌های جدید تیم سبز تأثیر بگذارند.

پیش‌تر گزارش شد که انویدیا تغییرات مهمی در ساختار تراشه‌های هوش مصنوعی بلک‌ول در کلاس دیتاسنترها ایجاد کرده است. تولید انبوه این تراشه‌ها از سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود درآمد زیادی برای انویدیا به‌همراه داشته باشد.

مای درایورز به‌نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که تغییرات در ساختار تراشه‌های جدید انویدیا احتمالاً بر محصولات متمرکز بر مصرف‌کنندگان عادی نیز اثر خواهد گذاشت. مشکلاتی در طراحی تراشه از جمله عدم تطابق انبساط حرارتی (CTE) وجود دارد که به تاب‌برداشتن تراشه و خرابی سیستم منجر می‌شود. انویدیا می‌خواهد این مشکلات را پیش از عرضه‌ی نهایی برطرف کند و در نتیجه ممکن است عرضه‌ی گرافیک‌های جدید با تأخیر همراه شود.

مقالات مرتبط
  • کارت‌های گرافیک سری RTX 50 انویدیا احتمالاً زمستان امسال معرفی می‌شوند
  • توان مصرفی کارت گرافیک RTX 5090 احتمالاً به ۵۰۰ وات خواهد رسید

تراشه‌های بلک‌ول انویدیا در کلاس دیتاسنتر و کلاس مصرف‌کننده‌ تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند؛ اما معماری اساسی آن‌ها بسیار مشابه و در نتیجه مشکلات آن‌ها نیز تقریباً یکسان خواهد بود. انویدیا در حال حاضر اولویت تولید را به گرافیک‌های کلاس دیتاسنتر می‌دهد؛ زیرا بخش عمده‌ی درآمدش را تشکیل می‌دهد.

گرافیک‌‌های سری RTX 50 احتمالاً در نمایشگاه CES 2025 رسماً معرفی خواهند شد. شایعه شده است که انویدیا توان مصرفی کارت‌های گرافیک جدیدش را افزایش خواهد داد.