تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768372
شناسه : 3768372
تاریخ :
افزایش ۱۸ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی گیلان اقتصاد ایران: رشت- رئیس پلیس راه گیلان از افزایش ۱۸ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جاور صفاری با بیان این خبر اظهار کرد: میزان ترددهای ثبت شده از ابتدای طرح ترافیکی ایام ۲۸ صفر در سه محور ورودی استان نسبت به سال قبل از افزایشی ۱۸ درصدی برخوردار است.

وی افزود: پلیس راه استان با توجه به تعطیلات پیش رو در قالب ۶۸ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان به صورت شبانه روزی حضور دارند و به روان سازی ترافیک و امنیت مسافران مشغول به انجام وظیفه خواهند بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در محور ورودی رودبار هستیم و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب استان رانندگان با استراحت کافی و با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه بیش از ۵۶ درصد حوادث رانندگی در جاده‌های استان تا کنون در اثر خروج خودرو از جاده و واژگونی آن بوده است اظهار داشت: این واژگونی‌ها یا نتیجه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز یا عدم توجه به جلو و برخورد با شیء ثابت و یا خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

وی در ادامه به راه اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلفات فعال در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این دوربین‌ها رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه و کمربند ایمنی و مخدوش نمودن پلاک توسط رانندگان در طول شبانه روز از چشم پلیس پوشیده نخواهد ماند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچک‌ترین بی احتیاطی‌ها اتفاق می‌افتد افزود: بستن کمربند ایمنی در هنگام رانندگی ضروری است و در هنگام وقوع تصادفات میزان صدمات وارده به سر و تنه و اعضای بدن را حدود ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.