تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768363
شناسه : 3768363
تاریخ :
بازارچه صنایع دستی لرستان در محوطه قلعه «فلک الافلاک» برپا می‌شود اقتصاد ایران: خرم‌آباد- معاون اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: با حضور ارزیابان یونسکو، بازارچه صنایع دستی لرستان در محوطه قلعه «فلک الافلاک» برپا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس حمزه‌ای در سخنانی، اظهار داشت: در راستای هماهنگی بیشتر برای حضور ارزیابان یونسکو در خرم آباد، نشست هماهنگی با غرفه داران بازارچه صنایع دستی لرستان در محوطه قلعه «فلک الافلاک» برگزار شد.

وی گفت: با توجه به حضور ارزیابان یونسکو در خرم آباد در هفته آینده، این نشست با هدف هماهنگی بیشتر و همکاری با اداره‌کل در راستای معرفی فرهنگ اصیل بومی و محلی لرستان در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی لرستان، افزود: در این نشست، مقرر شد تا غرفه داران بازارچه یاد شده به ارائه محصولات با نقوش آثار تاریخی استان به خصوص قلعه «فلک‌الافلاک» بپردازند.

حمزه‌ای، اضافه کرد: توجه به آراستگی غرفه‌ها، ارائه محصولات بومی و محلی استان، ارائه فرهنگ و هنر اصیل استان به غرفه داران این بازارچه یادآوری شد.

وی اظهار کرد: غرفه‌داران بازارچه باغ «گلستان» در محوطه قلعه «فلک الافلاک» به عنوان شهروندان لرستانی و نماینده هنرمندان صنایع دستی، می‌توانند نقش مهمی در ارائه فرهنگ و هنر لرستان و نشان دادن هنرهای سنتی و صنایع دستی داشته باشند.