تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3768360
شناسه : 3768360
تاریخ :
سنجش باقی‌مانده سموم محصولات کشاورزی در آزمایشگاه اقتصاد ایران: مدیرکل آزمایشگاه سازمان غذا و دارو گفت: تقریباً نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی نداریم که نتوانیم میزان باقیمانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی انصاری دوگاهه با بیان این که برای نخستین بار در سازمان غذا و دارو با حمایت سازمان بهداشت جهانی، استراتژیک پلنینگ 11 دستگاه به منظور اجرای برنامه چشم انداز 5 ساله تحقق یافت، اظهار کرد: تجهیزات آزمایشگاه‌های سراسر کشور با دستگاه‌های جدید دستگاه‌های جدید به منظور سنجش باقیمانده سموم و آفت کش‌ها در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد و در حال حاضر 600 نوع سم به وسیله دستگاه "جی سی مکس" و "جی سی مس" پایش می‌شود که پاسخگوی نیاز کشور است.

وی افزود: تقریباً نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی نداریم که نتوانیم میزان باقیمانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کنیم.

به گفته مدیرکل آزمایشگاه سازمان غذا و دارو، حدود 100 روش جدید در زمینه‌های مختلف "آفلاتو" در پسته و "اکلاتوکسین" توسط اتحادیه اروپا اجباری شده بود که در سال 2023 در ایران انجام شده و در حال حاضر در تهران، رفسنجان و کرمان پایش و مورد قبول این اتحادیه است.

انتهای پیام/