تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3768351
شناسه : 3768351
تاریخ :
سهم لرستانی‌ها در صندلی‌ دانشگاه‌ها مناسب نیست اقتصاد ایران: خرم آباد- رئیس دانشگاه لرستان گفت: سهم لرستانی‌ها در صندلی‌های نظام آموزش عالی کشور، چندان مناسب نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نظری در سخنانی، اظهار داشت: استان لرستان دارای حدود ۶۰ هزار دانشجو است، اما سهم لرستانی‌ها در صندلی‌های نظام آموزش عالی کشور، چندان مناسب نیست، بنابراین باید تلاش کنیم پذیرفته‌شدگان کنکور که اهل لرستان هستند با همکاری همه از جمله آموزش و پرورش، گسترش یابد تا سهم لرستان از صندلی‌های دانشگاه‌های کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشورهای مختلف دنیا منعقد شده است که خودش دستاوردهای علمی دارد و نوعی دیپلماسی علمی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان داشت: بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی در مدت سه سال اخیر از جوانان و نخبگان، جذب دانشگاه لرستان شدند و تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه به بیش از ۴۰۰ عضو افزایش یافت که ترمیم نسبت هیئت علمی به دانشجو محسوب می‌شود.

نظری، تصریح کرد: بر اساس گزارش جدید نمایه معتبر نیچر، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان حائز جایگاه ۳۲ شد و دانشگاه لرستان در جایگاه هفدهم در میان سازمان‌های داخل کشور قرار گرفت، دانشگاه لرستان در حوزه موضوعی فیزیک رتبه ۱۱ و در حوزه موضوعی علوم بهداشت رتبه ۱۲ کشوری را به‌دست آورده است.

وی افزود: در مدت سه سال اخیر درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان افزایش یافت، برای اولین بار درآمد اختصاصی دانشگاه لرستان از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید که بخشی از این درآمدهای مرهون جذب دانشجویان بین‌الملل، بخش دیگر مرهون استفاده از زمین‌های اراضی دانشگاه لرستان است و بخش دیگر مرهون زحماتی است که نتیجه‌اش گسترش ارتباطات بین دانشگاه لرستان با صنایع مختلف است.

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: در این مدت توانستیم نحوه گزارش‌دهی برای کسب بودجه مورد نیاز را تقویت و اصلاح و ترمیم کنیم و در بودجه سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳۸ درصدی بودجه هزینه‌ای دانشگاه، جز ۱۱ دانشگاه برتر کشور در این شاخص شدیم و تلاش ما در این زمینه باید بیشتر شود، ما در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری جز سه دانشگاه برتر وزارت علوم شدیم، در فرایند جذب هیئت علمی هم در سطح کشور، رتبه اول کشور را کسب کردیم که قابل توجه است، پروژه تقاطع غیر هم سطح را هم که البته در دوره قبل از اینجانب با تلاش رئیس و مدیران قبلی دانشگاه آغاز شده بود تکمیل کردیم و به بهره‌برداری رساندیم، سامانه حمل و نقل دانشجویان را هم ساماندهی کردیم که خودش صرفه‌جویی در بودجه دانشگاه و مدیریت منابع مالی هم محسوب می‌شود، الان تعداد دانشجویان بین‌الملل به هزار نفر رسیده است که خودش یک دستاورد است، همایش‌ها و کرسی‌های مختلف هم در دانشگاه لرستان برگزار شد که این هم اقدام مهمی است، جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و عترت کشور در دانشگاه لرستان برگزار شد که نوعی دستاورد فرهنگی، اجتماعی، دینی و علمی برای دانشگاه لرستان است».

نظری، عنوان کرد: دانشگاه لرستان بایستی نقاط ضعف را هم رفع کند و تلاش ما هم این بوده است، براساس آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند دانشگاه مبدا تحولات است کوشیده‌ایم در این مسیر حرکت کنیم».