تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3768345
شناسه : 3768345
تاریخ :
کرانه باختری؛ بمب ساعتی که مقابل صهیونیست‌ها منفجر می‌شود اقتصاد ایران: منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که کرانه باختری در سایه گسترش عملیات‌های مقاومتی شبیه به یک بمب در حال انفجار شده و احتمال وقوع انتفاضه سوم فلسطین از این منطقه، دور از انتظار نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از لشکرکشی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در چهارشنبه هفته گذشته که هم‌زمان شد با تشدید قابل توجه عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در الخلیل، واقع در جنوب کرانه باختری، رسانه‌های عبری به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کرانه باختری از یک بمب ساعتی به بمبی در حال انفجار، تبدیل شده است.

کرانه باختری؛ میدان دوم نبرد مستقیم ضد اشغالگران در فلسطین

بعد از 3 عملیات پیشرفته مقاومتی در الخلیل طی چند روز گذشته که با زخمی شدن 6 صهیونیست از جمله یک افسر ارشد ارتش اسرائیل و هلاکت 3 نیروی پلیس این رژیم همراه بود، نگرانی میان صهیونیست‌ها درباره منفجر شدن اوضاع کرانه باختری، بیشتر از هر زمانی شده است.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این زمینه گزارش داد که حوادث روزهای اخیر در کرانه باختری، مقامات امنیتی و نظامی اسرائیل را بر آن داشته که تغییری اساسی در سیاست خود در قبال این منطقه ایجاد کند؛ به طوری که بعد از این، کرانه باختری به عنوان میدان دوم نبرد مستقیم علیه اسرائیل بعد از نوار غزه شناخته خواهد شد.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد: طرح تغییر اساسی در سیاست‌های اسرائیل مقابل کرانه باختری، فعلاً فقط یک دستورالعمل اولیه است؛ زیرا انجام تغییرات عمده در این زمینه مدتی طول می‌کشد و انتظار می‌رود که یک سری عملیات‌ها در سراسر کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل، مشابه عملیاتی که در جنین انجام شد، صورت بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: عملیات نظامی ارتش اسرائیل که هفته گذشته آغاز شد و «اردوگاه‌های تابستانی» نام داشت، طولانی‌ترین عملیات ارتش اسرائیل از سال 2002 است؛ زیرا دو تیم رزمی از تیپ‌های ارتش اسرائیل در اردوگاه‌های جنین و طولکرم مشغول عملیات هستند و انتظار می‌رود که این عملیات‌ها ادامه داشته باشد.

اسرائیل هیوم افزود: ارتش اسرائیل به دنبال آن است که تا ماه اکتبر و ماه اعیاد یهودیان، اوضاع کرانه باختری را آرام کند. این امکان وجود دارد که جنگ کامل در مناطق وسیعی از کرانه باختری رخ ندهد؛ اما انتظار می‌رود که عملیات «اردوگاه‌های تابستانی» به زودی گسترش یابد و سایر مناطق کرانه باختری را هم در برگیرد.

رسانه مذکور عبری ادامه داد: تغییرات به وضوح در صحنه قابل مشاهده است؛ زیرا نهادهای امنیتی و نظامی دستور راه‌اندازی عملیات‌های گسترده در سراسر کرانه باختری را می‌دهند و نه فقط در شمال این منطقه و همچنین یکی از اهداف این عملیات‌ها تضعیف حماس است.

هراس صهیونیست‌ها از تکرار عملیات‌های الخلیل در سراسر اراضی اشغالی

این رسانه صهیونیستی هشدار داد که عملیات‌های فلسطینیان در الخلیل در جنوب کرانه باختری، ممکن است در قدس، بئرالسبع یا تل‌آویو تکرار شود. این حملات فلسطینی‌ها ثابت می‌کند که اسرائیل نیاز به یک تغییر اساسی در سیاست‌های خود در کرانه باختری دارد. این در حالی است که معضل اصلی تشکیلات امنیتی و نظامی اسرائیل در کرانه باختری اکنون در منطقه الخلیل است که اخیرا شاهد دو عملیات بزرگ ضد اسرائیل در آن بودیم.

در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل باید اقدامی جدی برای خنثی کردن این عملیات‌ها انجام دهد و بنابراین ممکن است شاهد ادامه عملیات‌های بزرگ اسرائیل در کرانه باختری و یا محاصره شهر الخلیل باشیم؛ همانند اتفاقی که امروز رخ می‌دهد. در این زمینه برخی از مقامات محلی اسرائیلی از کابینه سیاسی- امنیتی خواسته‌اند تا اقداماتی اضطراری انجام داده و در کرانه باختری اعلام وضعیت جنگی کند.

کرانه باختری خاستگاه انتفاضه سوم فلسطین می‌شود؟

رسانه‌های عبری گزارش دادند که افزایش قابل توجه عملیات‌های فلسطینیان در کرانه باختری و موج بزرگ اقداماتی که علیه اسرائیل در این منطقه به راه افتاده است، اسرائیل را به سمت طراحی برنامه‌هایی جهت گسترش عملیات در کرانه باختری سوق می‌دهد.

از طرف دیگر روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی، به حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست و همچنین یورش شهرک نشینان به منازل و اموال فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرده و درباره اتحاد گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و زمینه‌سازی برای انتفاضه سوم فلسطین در این منطقه هشدار داد.

«زیو بارئیل» نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست در مقاله خود در روزنامه هاآرتص اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه، مردم کرانه باختری به شدت تحت فشار هستند و علاوه بر حملات مداوم نیروهای اسرائیلی به این منطقه، فلسطینیان ساکن کرانه باختری 10 هزار شغل خود را از دست داده‌اند و این نگرانی‌ها وجود دارد که تشدید تنش‌های اخیرف نقطه عطفی برای گسترش اعتراضات فلسطینیان باشد.

این نویسنده صهیونیست افزود: وقوع اعتراضات در کرانه باختری به منافع اسرائیل لطمه می‌زند و هرگز در راستای منافع تلاش‌های اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح در نوار غزه نخواهد بود. بنابراین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر باید از نادیده گرفتن هشدارهای مکرر درباره وضعیت کرانه باختری دست بردارد و تلاش‌های خود را متمرکز بر این جبهه کند.

وی در ادامه اشاره کرد که وضعیت کنونی کرانه باختری مشابه دوره انتفاضه‌های اول و دوم بوده و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، ممکن است شاهد انتفاضه جدید باشیم.

ناظران امور در این زمینه هشدار می‌دهند که تشدید تحرکات افراطی صهیونیست‌ها و فشارهای آنها بر کرانه باختری در چهارچوب هدف این رژیم برای نابودی مسئله فلسطین، منجر به انفجار واقعی اوضاع در کرانه باختری و حتی شاید وقوع انتفاضه سوم خواهد شد.

در واقع رژیم صهیونیستی با این تهاجمات وحشیانه، درهای جهنم را به روی شهرک‌نشینان صهیونیست باز می‌کند؛ زیرا فلسطینی‌ها طی هفت دهه گذشته همواره در معرض وحشی‌گری‌های دشمن صهیونیستی قرار داشته‌اند و این‌گونه حملات مسئله جدیدی برای آنها نیست، بلکه تجربه ثابت کرده منجر به تقویت اراده و انگیزه آنها برای ضربه زدن به اشغالگران می‌شود.

 
انتهای پیام/